۱۳۹۸ شهریور ۱۵, جمعه

ناهید شقاقی و اکرم نصیریان به دادسرای اوین احضار شدند

خبرگزاری هرانا – ناهید شقاقی و اکرم نصیریان، دو فعال حقوق زنان، به صورت تلفنی به دادسرای اوین احضار شدند. از این شهروندان خواسته شده است که صبح روز یکشنبه در این محل حاضر شوند. ناهید شقاقی و اکرم نصریان در اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ترتیب در تاریخ ۱ تیرماه و ۵ خردادماه با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات در زندان اوین آزاد شده بودند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۸، ناهید شقاقی و اکرم نصیریان، دو فعال حقوق زنان به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی نصیری پور احضار شدند.

طی این احضار که به صورت تلفنی صورت گرفته از این شهروندان خواسته شده که صبح روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸ در این شعبه حاضر شوند.
پیش از این نیز دو فعال دیگر حقوق زنان به نام های مریم محمدی و اسرین درکاله که هم اکنون در بند زنان زندان اوین و در بازداشت به سر می برند به این شعبه احضار شده اند.

فیروزه شرف الدین، مادر اسرین درکاله پیشتر با انتشار یادداشتی از تفهیم اتهام فرزندش در این شعبه خبر داده و اتهامات مطروحه علیه وی را “اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت کشور”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “عضویت در گروه ندای زنان ایران با هدف بر هم زدن امنیت کشور”، “تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و حمایت از این موضوع و جریانات همراه آن و انتشار آن در فضای مجازی” و ” تظاهر به عمل حرام در اماکن عمومی” عنوان کرده بود.

ناهید شقاقی صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی، در منزل شخصی بازداشت شده بود و فردای آن روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی عصر روز سه‌شنبه ۱ تیرماه با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

اکرم نصیریان نیز در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه، در خیابانی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. اکرم نصریان که از زمان بازداشت در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت، اواخر ماه گذشته به سلول‌های دو نفره این بند منتقل شده بود. وی در تاریخ ۵ خردادماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

این شهروندان که در زمینه حقوق زنان فعالیت می کنند پیشتر در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با موضوعات مربوط به حوزه فعالیت خود به ایراد سخنرانی پرداخته بودند.
لازم به ذکر است روز محبوبه فرحزادی، فعال صنفی معلمان و از اعضای این انجمن نیز برای روز شنبه ۱۶ شهریورماه به همین شعبه احضار شده بود. با این حال از دلایل احضار وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

تمام این شهروندان از اعضای انجمن ندای زنان ایران هستند که در زمینه حقوق زنان در حال فعالیت بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...