۱۳۹۸ شهریور ۱۷, یکشنبه

خودکشی و خودسوزی؛ مرگ ۱۴ تن در یک ماه

خبرگزاری هرانا – طی یک ماه اخیر دستکم ۱۴ شهروند در شهرهای  شامل ۴ زن و ۱۰ مرد اقدام به خودکشی بعضا از طریق خودسوزی کرده و جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شهرهای غرب کشور که عمدتا کردنشین هستند در ماه اخیر شاهد خودکشی و خودسوزی های متعددی بودند، حداقل ۱۴ تن به همین دلایل جان خود را از دست دادند. گزارشات اجمالی از سیر این وقایع در ادامه می آید:

روز شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، یک زن جوان به نام “کبری صدیقی” فرزند علی از اهالی کرمانشاه به علت اختلافات خانوادگی از طریق خودسوزی به زندگی خود پایان داد.

در گزارشی از شهرستان ماکو نیز روز یکشنبە ٢٠ مرداد، یک پسر ۲۰ ساله به نام “اصلان کچلانلو” فرزند عادل بە دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری اقدام بە خودسوزی کرده و بە زندگی خود پایان دادە است.

در خبری دیگر روز سەشنبە ۵ شهریور، یک دختر جوان به نام “شادی اسلامی” حدودا ۱۸ ساله از اهالی روستای خاپوره از توابع شهرستان سقز بە دلیل مشکلات خانوادگی خود را حلق‌آویز کرده و جانش را از دست دادە است.


روز ۲۷ مرداد هم یک جوان به نام “نورالدین میکائیلی” فرزند فخرالدین از اهالی روستای گولگنی از توابع ارومیه به دلیل مشکلات اقتصادی به زندگی خود پایان داد.

روز ۱۲ مرداد هم “محمد رضا با شرافت” فرزند امید از اهالی اشنویه بە دلیل فقر و بیکاری خود را حلق آویز کردە و جان خود را از دست داد.

روز جمعه ١۵ شهریور نیز “دانا عزیزی” ۱۹ ساله فرزند رسول از اهالی بانه، به دلایل نامعلومی خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

پیش از آن نیز روز پنج شنبه ٧ شهریور، در شهرستان پیرانشهر یک دختر جوان به نام “الهام مهری دلاوان” فرزند محمدخالد از اهالی روستای دلاوان بە دلیل مشکلات خانوادگی با اسلحه به زندگی خود پایان داده بود.

همان روز یک جوان از اهالی دیواندره به نام “شعیب احمدی” فرزند حبیب‌الله در محلە‌ کانی کوزلە‌ سنندج بە دلیل مشکلات خانوادگی با خوردن قرص برنج بە زندگی خود پایان داد.

همچنین در تاریخ ٢ شهریورماه نیز، “متین کانی زردی” ۱۵ ساله فرزند عثمان از اهالی روستای بازرگان از توابع پیرانشهر بە دلیل مشکلات خانوادگی خود را حلق آویز کرد.

از بوکان هم گزارش شده است که روز جمعه ١ شهریور، “شاهین رحیمی” ٢۴ سالە فرزند رحمان با اسلحە بە زندگی خود پایان داده است.

همچنین، روز ۳۰ مرداد “جمال احمدیان” فرزند حسین از اهالی سردشت بە دلایل نامشخصی بە زندگی خود پایان داده بود.

بعدازظهر سەشنبە ٢٢ مرداد یک دختر جوان به نام “صبری محمدزادە اقدم” فرزند خضر از اهالی پیرانشهر بە دلایل نامعلومی خود را حلق‌آویز کرده و جان خود را از دست داده است.

شب ۱۶ مرداد ماه نیز “صلاح الدین افتخاری” فرزند حسین در بوکان با اسلحە‌ شکاری بە زندگی خود پایان داد.

همان روز “نظیر باباخان زادە” ٢۴ سالە فرزند مصطفی از اهالی دهستان قوری قلعە از توابع بخش شاهو در شهرستان روانسر بە دلایل نامعلومی خود را حلق‌آویز کردە بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...