۱۳۹۸ شهریور ۲۹, جمعه

با پایان دوران محکومیت؛ شیما انتصاری، درویش زندانی آزاد شد

خبرگزاری هرانا – شیما انتصاری، زن درویش محبوس در زندان قرچک ورامین روز جاری با پایان دوران محکومیت از این زندان آزاد شد. این زندانی در تاریخ ۱ اسفندماه ۹۶ در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم در مرحله تجدید نظر به ۲ سال حبس کاهش پیدا کرد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۸، شیما انتصاری، درویش محبوس در زندان قرچک ورامین با پایان دوران محکومیت از این زندان آزاد شد.

این زندانی درویش در تاریخ ۱ اسفندماه و در جریان حادثه گلستان هفتم به همراه خواهرش سیما انتصاری و دو برادرش بازداشت شد.

وی توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در مرحله تجدید نظر به ۲ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.
شیما انتصاری به همراه سایر زنان درویش محبوس در زندان قرچک از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به آنها دست به اعتصاب غذا زده و پس از ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

لازم به ذکر است سیما انتصاری، خواهر شیما انتصاری ماه گذشته از زندان تهران بزرگ به بند زندان اوین منتقل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...