۱۳۹۸ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

مریم محمدی و اسرین درکاله با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – مریم محمدی و اسرین درکاله، دو فعال حقوق زنان ساعاتی پیش با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند. مریم محمدی در تاریخ ۱۷ تیرماه و اسرین درکاله در تاریخ ۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی بازداشت و اواسط ماه گذشته به بند زنان زندان اوین منتقل شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۶ شهریورماه ۹۸، مریم محمدی و اسرین درکاله، دو فعال حقوق زنان با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.


آزادی این شهروندان در حالی صورت گرفته است که مریم محمدی، بیش از ۷۰ روز و اسرین درکاله بیش از ۵۰ روز گذشته را در بازداشت به سر برده بودند.
پرونده مریم محمدی و اسرین درکاله که هر دو از اعضای انجمن ندای زنان ایران نیز هستند از بابت اتهاماتی از جمله “اشاعه فساد و فحشا”، “تشکیل و عضویت در گروه ندای زنان ایران”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “ارتکاب فعل حرام” در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین تحت بررسی است.
مریم محمدی در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی و در شهر گرمسار استان سمنان بازداشت و به سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال حقوق زنان نهایتا در تاریخ ۱۷ مردادماه و پس از یک ماه تحمل سلول‌های انفرادی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

مریم محمدی ۵۲ ساله، مادر دو دختر ۱۶ و ۲۲ ساله است. وی پیش از این نیز ما بین سالهای ۶۰ الی ۶۸ و از سن ۱۴ تا ۲۲ سالگی از زندانیان سیاسی بوده است.

اسرین درکاله، متولد ۱۳۶۲ و دارای یک فرزند ۱۸ ساله است. وی در تاریخ ۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در گرمسار استان سمنان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. اسرین درکاله نیز با فاصله یک روز از مریم محمدی (دخترخاله‌ی وی) به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

مریم محمدی و اسرین درکاله به همراه تعدادی دیگر از فعالان حقوق زنان، اعضا و همکاران انجمن ندای زنان ایران هستند که در امور مربوط به زنان فعالیت می‌کنند. انجمن ندای ایران در معرفی خود گفته است “ندای زنان ایران بازتاب تلاشها، رنجها، ناکامیها و موفقیت‌های زنان در جامعه ایران است و می کوشد زنان را برای دست یافتن به یک زندگی بهتر در کوران معضلات و تبعیضات توانمندتر سازد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...