۱۳۹۸ شهریور ۱۳, چهارشنبه

ورود زنان به استادیوم؛ دختری که در مقابل دادسرا خودسوزی کرد به ۶ ماه حبس محکوم شده بود

خبرگزاری هرانا – عصر روز دوشنبه دختری که اسم وی در شبکه های اجتماعی “سحر” عنوان شده است، در مقابل دادسرای تهران اقدام به خودسوزی کرد. خواهر این دختر جوان می گوید سحر در اسفندماه سال گذشته به هنگام ورود به ورزشگاه آزادی توسط مامورین بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده است. وی همچنین از ابتلای خواهرش به بیماری “دوقطبی” خبر داده و اعلام کرده است سحر پس از حضور در دادسرا برای گرفتن گوشی موبایلش، مطلع شده که به ۶ ماه حبس محکوم شده و در واکنش به این حکم اقدام به خودسوزی کرده است. گفته می شود که وی در بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری بستری شده و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس می‌کند و در آی سی یو تحت درمان است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، خواهر این دختر ۲۹ ساله گفت: خواهرم اسفندماه سال ۹۷ برای تماشای بازی فوتبال به ورزشگاه آزادی رفت اما هنگامی که قصد ورود به ورزشگاه را داشت ماموران متوجه حضور وی می شوند که برای دستگیری خواهرم اقدام می کنند اما با مقاومت وی روبه‌رو می‌شوند و بعد از کلی درگیری خواهرم دستگیر می‌شود.

وی افزود: خواهرم بیماری دو قطبی دارد و از دو سال پیش تحت نظر پزشک است، مدارک کاملی داریم و به دادسرا هم ارایه کردیم.

در ادامه گفت: خواهرم بعد از اینکه به زندان ورامین انتقال داده می شود ترس وجودش را فرا می‌گیرد و باز لطمه روحی زیادی می بیند تا اینکه با وثیقه آزاد می شود. هنگامی که خواهرم بعد از آزادی برای دریافت گوشی اش به دادسرا می‌رود که در آنجا صحبت‌هایی انجام شد و به گوش خواهرم می‌رسد که باید ۶ ماه در زندان بماند، این اتفاق جرقه‌ای بود که خواهرم در شرایط بد بیماری روحی و روانی خودش را آتش می زند و حالا در بیمارستان شرایط بدی دارد.
همزمان در شبکه های اجتماعی عکسی از این دختر جوان منتشر شده و هویت وی “سحر”، ۲۲ ساله و اهل قم عنوان شده که سال گذشته به هنگام ورود به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی تیم فوتبال استقلال توسط مامورین انتظامی بازداشت شده است.
گفته می شود که وی پس از اقدام به خودسوزی توسط اورژانس به بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری انتقال داده شده است.

مصطفی ده مرده‌ئی، رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری نیز درباره آخرین وضعیت او گفته است “بیمار خانمی ۲۹ ساله است که به‌دلیل سوختگی شدید ناشی از بنزین با ۹۰ درصد سوختگی درجه سه در بیمارستان بستری شده و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس می‌کند و در آی سی یو تحت درمان است؛ اما درباره سایر جزئیات پرونده وی مجاز به ارائه اطلاعات نیستیم”.

پیشتر یک منبع آگاه در دادگستری در گفتگو با میزان، مدعی شده بود که این دختر جوان در اسفندماه سال ۹۷ به دلیل آنچه که “پوشش نامناسب” خوانده شده تحت پیگرد قرار گرفته و با مامورین نیروی انتظامی درگیر شده است.

وی همچنین اعلام کرده بود برای این فرد به اتهامات “جریحه دار کردن عفت عمومی” و “توهین به مامورین” پرونده قضائی تشکیل شد و روز دوشنبه جهت پیگیری پرونده خود به دادسرا مراجعه کرده است، اما به دلیل غیبت قاضی پرونده هیچ اقدام قضائی ای در خصوص وی صورت نگرفته است.
گفتنی است زنان ایرانی اجازه ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای تمرین و بازی های فوتبال مردان را ندارند.

لازم به ذکر است که جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیشتر طی نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال ایران ضمن ابراز تاسف در خصوص اجرایی نشدن تعهدات حسن روحانی مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه‌ها، از وی درخواست کرده بود که تا قبل از ۱۵ ژوئیه ٢٠١٩ مقدمات لازم برای حضور زنان ایرانی و خارجی برای تماشای بازی های فوتبال در ایران فراهم شود. این ضرب‌الاجل به پایان رسیده است و در صورت عدم برداشتن ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها ممکن است هر برخوردی با فوتبال ایران صورت بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...