۱۳۹۸ شهریور ۱۱, دوشنبه

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان و کارگران، به تحمل بیش از ۱۱ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

به گزارش صدای آمریکا-عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان و کارگران که در تجمعات روز جهانی کارگر در تهران بازداشت شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به تحمل یازده سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه، عاطفه رنگریز را بابت اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی» به تحمل ۱۱ سال و شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.


بر اساس اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی در تاریخ ۱۴ مرداد ماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار و حکم صادره روز شنبه ۹ شهریور به وکیل عاطفه رنگریز ابلاغ شده است.

عاطفه رنگریز، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و پس از مدتی به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

این فعال کارگری پیش از این با نوشتن نامه‌ای از زندان قرچک ورامین به وضعیت زندگی و شرایط موجود در این زندان پرداخت و بند‌های زندان قرچک ورامین را به قطار و اتاق‌های هر بند را به کابین قطار تشبیه کرد و نوشت که «قرچک نام مستعار جهنم است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...