۱۳۹۸ مهر ۵, جمعه

حوریه فرج زاده، فعال مدنی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – حوریه فرج زاده طارانی، فعال مدنی ساعاتی پیش با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. در تاریخ ۲۰ مردادماه در جریان برگزاری دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی، حوریه فرج زاده به همراه ۱۴ تن دیگر از فعالین صنفی و مدنی در مقابل محل برگزاری دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. پیش از نیز دو تن دیگر از بازداشت شدگان به نام های غلامحسین بروجردی و پوران ناظمی آزاد شده بودند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۴ مهرماه ۹۸، حوریه فرج زاده طارانی، فعال مدنی با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

حوریه فرج زاده طارانی، در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸، به همراه ۱۴ تن دیگر از فعالین صنفی و مدنی در مشهد بازداشت شده بود.

علاوه بر حوریه فرج زاده، پیش از این نیز دو تن دیگر از بازداشت شدگان به نام های “غلامحسین بروجردی و پوران ناظمی” با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده‌ بودند.
صبح روز یکشنبه ۲۰ مردادماه در جریان برگزاری دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی ۱۵ تن از فعالین صنفی و مدنی که در مقابل دادگاه حاضر شده بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

لازم به ذکر است، کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه ساکن مشهد اواخر فروردین ماه سال جاری توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب این شهر به ۱۳ سال حبس محکوم شده و این حکم در تاریخ ۲۸ مردادماه به تائید دادگاه تجدید نظر رسید. آقای جعفری یزدی در تاریخ ۸ شهریورماه بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان مشهد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...