۱۳۹۸ آبان ۱۲, یکشنبه

با پایان دوره محکومیت؛ نازیلا نوری از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – نازیلا نوری، درویش گنابادی ساعتی قبل با پایان دوره محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد. وی در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت و در تیرماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱۰ آبان ماه ۹۸، نازیلا نوری، درویش گنابادی با پایان دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.



این درویش گنابادی ۵۲ ساله در زمستان سال ۹۶ و در جریان حوادث گلستان هفتم به همراه فرزند خود کیانوش عباس زاده بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

نازیلا نوری در تیر ماه سال گذشته توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت داخلی کشور” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی ۷ ماه پس از بازداشت با تودیع قرار وثیقه آزاد و محکومیت وی در مرحله تجدید نظر به ۱ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

نازیلا نوری در تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از چند بار احضار جهت اجرای حکم، خود را به اجرای احکام اوین معرفی کرده و جهت تحمل مدت محکومیت ۱ ساله خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
لازم به ذکر است که کیانوش عباس زاده، فرزند این درویش گنابادی نیز که در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم به همراه مادرش بازداشت شده بود، به حبس محکوم شده و در حال حاضر در زندان تهران بزرگ تحمل حبس می‌کند. از جزییات پرونده و رای دادگاه نهایی وی در تجدیدنظر وی اطلاعی در دست نیست. برای کیارش عباس زاده، فرزند ۱۶ ساله وی نیز از بابت همان موضوع، پرونده‌ای در دادسرای کودکان تشکیل شده است.


گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه ۹۶ با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن صدها درویش بازداشت و سپس به احکام شلاق، حبس و اعدام محکوم شدند.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۹۷ هرانا در گزارشی جامع ضمن بررسی واقعه گلستان هفتم، هویت ۳۸۲ تن از دستگیر شدگان را منتشر کرده بود. بر اساس اطلاعات قابل دستیابی ۲۰۲ تن از این دراویش گنابادی توسط دادگاه انقلاب تهران جمعاً به ۱ اعدام، ۱۰۸۰ سال و ۲ ماه حبس تعزیری، ۵۹۹۵ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوع‌الخروجی، ۱۱۴ سال تبعید و ۷۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند، از سرنوشت و جزئیات پرونده ۱۸۰ تن دیگر کماکان اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...