۱۳۹۸ آبان ۲۲, چهارشنبه

شهلا جهانبین و نرگس منصوری با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – شهلا جهانبین و نرگس منصوری لحظاتی قبل با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند. نرگس منصوری، فعال مدنی و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در تاریخ ۲۱ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود سه هفته با پایان مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین و نهایتا به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود. شهلا جهانبین نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت یک ماه با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸، شهلا جهانبین و نرگس منصوری هر کدام با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.

شهلا جهانبین، روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. بازداشت خانم جهانبین در حالی صورت گرفت که همسر وی عباس واحدیان شاهرودی نیز از روز یکشنبه ۲۷ مردادماه کماکان در بازداشت به سر می برد.
بازداشت خانم جهانبین توسط ۵ تن از مامورین اداره اطلاعات در منزل ایشان صورت گرفته بود. مامورین در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل دو دستگاه تلفن همراه متعلق به ایشان را نیز با خود برده بودند.

خانم جهانبین اواخر شهریورماه همراه با گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری و شهلا انتصاری، فعال حقوق زنان پس از گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت، به بند زنان زندان اوین منتقل شده بودند.

نرگس منصوری، فعال مدنی و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در تاریخ ۲۱ مردادماه در هنگام بازگشت از محل کار خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اینکه به مدت ۲۰ روز در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین تحت بازجویی بوده به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.
وی در تاریخ ۱۳ شهریورماه در پی اعتصاب غذای اعتراضی سه روزه، از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

نرگس منصوری دارای یک فرزند ۱۲ ساله است.

این دو فعال مدنی از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی زن، مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای بوده‌اند. گمان این می‌رود بازداشت شهلا جهانبین و نرگس منصوری در رابطه با نامه مذکور بوده باشد، هر چند هنوز هیچ منبع مستقلی ارتباط بین بازداشت خانم منصوری و خانم جهانبین با نامه مورد اشاره را تایید نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...