۱۳۹۸ آبان ۱۴, سه‌شنبه

دادگاه تجدید نظر؛ اولدوز قاسمی، امیر ستاری و جواد احمدی تبرئه شدند

خبرگزاری هرانا –  روز جاری دادگاه تجدیدنظر اولدوز قاسمی، امیر ستاری رئوف و جواد احمدی یئکانلی را از اتهامات مطروحه تبرئه کرد. جلسه دادگاه تجدید نظر این افراد ماه گذشته برگزار شده بود. این سه شهروند در فروردین ماه سال جاری توسط دادگاه کیفری دو نقده از اتهامات مطروحه تبرئه و در پی اعتراض معاون دادستان ارومیه با دریافت ابلاغیه ای به این دادگاه احضار شده بودند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۱ آبان ماه ۹۸، شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حکم تبرئه اولدوز قاسمی، امیر ستاری رئوف و جواد احمدی یئکانلی را صادر کرد.

این دادگاه در پی اعتراض معاون دادستان ارومیه نسبت به تبرئه این افراد در دادگاه بدوی برگزار شده بود که نهایتا دادگاه تجدید نظر نیز حکم دادگاه بدوی را عینا تائید و به متهمین ابلاغ کرد.
روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸، جلسه دادگاه تجدید نظر اولدوز قاسمی، امیر ستاری رئوف و جواد احمدی یئکانلی در شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی برگزار شده بود. گفته می شود امیر ستاری رئوف، زندانی سیاسی زندان تبریز به جلسه دادگاه منتقل نشده و قاضی پرونده نعیم محبوبی از پذیرش لایحه دفاعی دو متهم دیگر به دلیل نگارش با زبان ترکی امتناع کرده بود.

جلسه دادگاه بدوی این سه شهروند در تاریخ ۱۸ فروردین ماه در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو نقده به ریاست قاضی کیومرثی برگزار و حکم برائت هر سه در تاریخ ۲۵ فروردین ماه به آنها ابلاغ شده بود.
در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، این سه شهروند به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجان غربی در مراسم دوازدهمین سالگرد کشته شدگان اعتراضات خونین خرداد ۸۵ در گلزار شهدای شهرستان نقده و پس از اتمام مراسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد همه بازداشت شدگان به غیر از این سه شهروند آزاد شده بودند.

اولدوز قاسمی، جواد احمدی یئکانلی و امیر ستاری پس از چند روز از بازداشتگاه اداره اطلاعات با قرار وثیقه آزادشده بودند.

گفتنی است پرونده این شهروندان پیشتر نیز توسط بازپرس پرونده مختومه اعلام شده بود و با فشار دستگاه‌های امنیتی مجددا توسط دادستان شهرستان نقده گشوده شده بود.

لازم به ذکر است امیر ستاری رئوف، از بابت پرونده ای دیگر مربوط به اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ در حال تحمل دوران محکومیت ۷ ماهه خود در زندان تبریز  است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...