۱۳۹۸ آذر ۸, جمعه

آمار ازدواج دختران زیر ۱۸ سال در استان مرکزی قابل تأمل است

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در اولین کنفرانس تخصصی حقوق کودک استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: با توجه به آمارهای ارایه شده از سوی دفتر امور زنان و خانواده استانداری، استان مرکزی در ارتباط با آمار ازدواج کودکان و دختران سنین زیر ۱۵ و ۱۸ سال، جزو ۱۰ استان اول کشور می باشد و این آمار نگران کننده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با کاهش آمار ازدواج های زیر ۱۵ سال دختران در استان مرکزی باید کار کارشناسی اصولی صورت پذیرد.



استاندار مرکزی اظهار کرد: کودکان کار، بی سرپرست و بدسرپرست و معلول برای نگهداری نیازمند حمایت بیشتر هستند. بنابراین در این حوزه با همکاری مراکز دولتی مانند مهدهای کودک، آموزش و پرورش، سازمان های مردم نهاد و خیرین و... می توان برای رفع معضلات و مشکلات این کودکان اقدام کرد.

وی  افزود: با استفاده از ظرفیت این قبیل بخش ها می توان با فرهنگ سازی مناسب از بروز ناهنجاری ها در کودکان آسیب پذیر جلوگیری کرد.

آقازاده گفت: بعضی از کودکان در حین تولد با اختلالات ژنتیکی و معلولیت مواجه هستند که باید در این زمینه آموزش های لازم به والدین آنها صورت پذیرد.

وی بیان داشت: بهره مندی کودکان از تربیت صحیح، آموزش های عاری از هر نوع خشونت توسط پدر و و مادر و تغذیه مناسب از وارد آمدن آسیب های جدی به کودکان جلوگیری می کند.

استاندار مرکزی گفت: باید از ظرفیت زنان، مردان و آحاد جامعه برای حمایت از کودکان استفاده کنیم و در این راستا باید چندین اقدام ملموس و دارای قابلیت اجرایی توسط دستگاه های اجرایی استان مرکزی انجام شود.

آقازاده گفت: بعضی از پرونده های قضایی حوزه کودکان می تواند برای رسیدگی به عنوان الگو در نظر گرفته شود و در استان مرکزی با استفاده از امکانات موجود می توان در این حوزه اقدامات اثزبخش به انجام رساند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...