۱۳۹۸ آبان ۱۷, جمعه

بردن سگ به پارک؛ مادر و دختری بازداشت و روحانی روانه بیمارستان شد

خبرگزاری هرانا – سرپرست تبلیغات اسلامی کبودرآهنگ که به عنوان “امر به معروف و نهی از منکر” به “گرداندن سگ” توسط مادر و دختری اعتراض کرده و با پلیس تماس گرفته بود، مدعی شد توسط این مادر و دختر با خودرو زیر گرفته شد. در همین رابطه فرمانده انتظامی استان همدان پس از دلجویی از این روحانی آمر به معروف به وی گفته است که اندکی پس از حادثه خودرو متوقف شده و مادر و دختر دستگیر و سگ آن‌ها نیز توقیف شده است. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ به خاطر امر به معروف افرادی که در حال گرداندن سگ بودند، توسط یکی از آن‌ها و با خودروی شخصی زیر گرفته شد و مجروح شد.

داوود عباسی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان در این خصوص مدعی شد: ابوالحسن کیهانی، سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ پس از آنکه تحت عنوان “امر به معروف و نهی از منکر” به همراه داشتن سگ توسط یک زن اعتراض کرده بود، توسط این فرد با خودروی شخصی زیر گرفته شد.

بعد از این اتفاق وی به بیمارستان بعثت منتقل شد و در حال حاضر حال عمومی او خوب است. گفته می شود پیگیری قضایی موضوع در دست انجام است.

 ابوالحسن کیهانی، در خصوص این درگیری گفته است که یکی از خانم‌ها به من گفته است شما چه کاره‌اید؟ در آن هنگام با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم، گفتم صبر کنید پلیس بیاید و بررسی کند چه کسی مقصر است، که سوار ماشین شدند و با سرعت گاز آن را گرفتند و به من زدند.

او با بیان اینکه بنده به بیمارستان منتقل شدم و تعدادی از مسوولان وقتی آنجا بودم تماس گرفتند و جویای حالم شدند خاطرنشان کرد: کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان نیز همانجا تماس گرفت و بعد از جویای حال گفت که در مدت نیم ساعت خودرو متوقف شده و مادر و دختر و سگ آن‌ها را گرفته‌اند.

کیهانی در پایان گفت: در بیمارستان عکس «سی تی اسکن» و «ام آر آی» گرفتند و ظاهرا ًآسیب جدی وارد نشده است.

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند. پیشتر هم گزارشاتی از درگیری خشن شهروندان تحت عنوان مسئله امر به معروف منتشر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...