۱۳۹۸ آبان ۲۲, چهارشنبه

یکی از زنان امضاکننده نامه درخواست استعفای خامنه‌ای بعد از سه ماه با وثیقه نیم میلیاردی بطور موقت آزاد شد

به گزارش صدای آمریکا-شهلا انتصاری، فعال حقوق زنان که بعد از امضای نامه‌ای برای درخواست استعفای خامنه‌ای سه ماه در بازداشت بود، با وثیقه نیم میلیارد تومانی موقت از زندان آزاد شد.

برخی سایت‌ها و حساب‌های فعال در شبکه‌های مجازی خبر آزادی او را با انتشار عکسی از او پس از آزادی منتشر کردند.

خانم انتصاری ۳۱ مرداد ماه امسال در باغ شخصی خود در شهر رشت بازداشت شد.


انتصاری به همراه ۱۳ زن دیگر، در نامه‌ای خواستار استعفای علی خامنه‌ای و تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی شده بود. این نامه، در حمایت از نامه ۱۴ فعال مدنی مرد بود که خرداد ماه سال جاری در نامه‌ای سرگشاده، خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی شده بودند.

اخیرا مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی، ضمن متهم کردن امضاکنندگان این دو نامه‌ به تلاش برای «طراحی فتنه جدید»، بسیاری از آنها را بازداشت کرده‌‌اند.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت ایالات متحده، جمهوری اسلامی را به نقض آزادی بیان و سرکوب فعالان مدنی متهم کرده و خواستار آزادی روزنامه‌نگارانی شده‌اند که صرفا به دلیل انجام وظیفه و شغل خود زندانی شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز می گوید که رژیم ایران در دو سال اخیر هزاران معترض، فعال مدنی، و نمایندگان کارگران و سایر اصناف را بازداشت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...