۱۳۹۸ آذر ۸, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت رضوانه احمدخانبیگی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – رضوانه احمدخانبیگی، روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است. گفته می‌شود ماموران در زمان بازداشت منزل ایشان مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی او و همسرش را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۸، رضوانه احمدخانبیگی توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت شده است.


به گفته یک منبع نزدیک به خانواده، ماموران بازداشت کننده که خود را از مامور اطلاعات سپاه معرفی کرده بودند، در زمان بازداشت منزل ایشان مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی او و همسرش را ضبط کرده و با خود بردند. ماموران همچنین به همسر وی گفته‌اند که این بازداشت مرتبط با پرونده جدیدی است.
به گفته این منبع مطلع خانم احمدخانبیگی طی روزهای گذشته در یک تماس تلفنی با همسرش از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف در زندان اوین خبر داده است.
خانم احمدخانبیگی پیشتر در تاریخ ۲۶ دی ماه ۹۷، به همراه دو شهروند دیگر در ارتباط با شعارنویسی در خیابان بازداشت نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و “تبلیغ علیه نظام” به ۴ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۷، با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود. گفته می‌شود این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، بدون برگزاری جلسه دادگاه عینا تایید شده و به اجرای احکام نیز ارسال شده است.

لازم به ذکر است بهفر لاله زاری، همسر رضوانه احمدبیگی در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال گذشته در جریان آزادی زودهنگام زندانیان، از زندان اوین آزاد شده بود.
از روز جمعه ۲۴ آبان ماه در واکنش به افزایش قیمت بنزین، تجمعات اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور برگزار شد. به گفته قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند در مجلس، این اعتراضات در بیش از ۵۰۰ نقطه کشور رخ داده و بیش از ۱۳۰ نفر طی آن کشته شده‌اند. گمان این می رود بازداشت خانم احمدخانبیگی در رابطه با اعتراضات مذکور باشد، هر چند هنوز هیچ منبعی ارتباط بین بازداشت خانم احمدخانبیگی  و اعتراضات مورد اشاره را تایید نکرده است.

هرانا در رابطه با این اعتراضات گزارش جمع بندی اولیه منتشر کرده است که می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...