۱۳۹۸ آذر ۶, چهارشنبه

سهم مشارکت زنان در امور اقتصادی کشور با توانایی آنان تناسب ندارد

کرمان - ایرنا- معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه زنان تحصیلکرده و توانمندی در سراسر کشور داریم اما متاسفانه شاهد مشارکت تنها ۱۸ درصد این زنان در امور اقتصادی کشور هستیم.

زهرا جواهریان روز چهارشنبه  در حاشیه  بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان کرمان در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه زنان دوشادوش مردان در تحریم اقتصادی و شرایط بسیار بد اقتصادی کار می کنند گفت: یکی از اساسی سیاست هایی که معاونت زنان دنبال می کند بحث اشتغال و کارآفرینی زنان است.


وی همچنین گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان متولی امور خانواده در کشور تلاش می کند تا با مشارکت اقتصادی بیشتر وضعیت معشیتی بهتری را به همراه آسیب های اجتماعی کمتر برای زنان فراهم کند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی به این معنی نیست که زنان خانه ها را رها کنند و یا از ازدواج خودداری کنند بلکه مشارکت اقتصادی و خدمت به کشور در کنار ازدواج و فرزندآوری و تشکل خانواده مد نظر است.

جواهریان خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی یکی از سیاست هایی است که ما به دنبال آن هستیم که زنان ضمن توجه به وضعیت خانواده در تلاش نیز هستند تا وضعیت اقتصادی خانواده را نیز بهبود بخشند.

وی در ادامه از جمله کارهای انجام شده توسط این معاونت را توانمندسازی زنان با برگزاری دوره‌های آموزشی دانست و گفت: زنان می توانند با توانمند شدن به بازار کار متصل و تولیدات و محصولات خود را از طریق بازارها و نمایشگاه ها  به وسیله شبکه ارتباطات عرضه کرده و گردش مالی ایجاد کنند و حتی محصولات خود را تبدیل به برند و صادر کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان قول داد که خواسته های زنان را مبتنی بر مشارکت اقتصادی و کمک به معیشت خانواده  را بررسی و پیگیری نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...