۱۳۹۸ آبان ۱۷, جمعه

اعتصاب غذای سهیلا حجاب در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سهیلا حجاب، شهروند بازداشتی در بند زنان زندان اوین از روز پنج شنبه ۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب غذای وی در اعتراض به ممانعت از آزادی علیرغم تامین وثیقه صورت گرفته است. خانم حجاب پیشتر در دی ماه ۹۷ در شیراز بازداشت و به ۲ سال حبس محکوم شده بود. وی پس از ۵ ماه تحمل حبس در زندان عادل آباد شیراز با اعمال عفو از زندان آزاد و مجددا ۱۰ روز بعد بازداشت شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیلا حجاب، شهروند بازداشتی در بند زنان اوین از روز پنج شنبه ۹ آبان ماه ۹۸ دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب غذای خانم حجاب در اعتراض به ممانعت از آزادی وی علیرغم تامین وثیقه صورت گرفته است.
این شهروند پیشتر در دی‌ماه ۹۷ در شیراز بازداشت و به ۲ سال حبس محکوم شده بود. وی پس از ۵ ماه تحمل حبس در زندان عادل آباد شیراز با اعمال عفو از زندان آزاد شد.

خانم حجاب ۱۰ روز پس از آزادی مجددا توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد. دلیل بازداشت وی توسط این نهاد امنیتی “هواداری از یکی از سازمان‌های مخالف نظام” عنوان شده است.

سهیلا حجاب در تاریخ ۳ تیرماه به بهانه اعزام به دادسرا و رسیدگی به پرونده‌اش به یکی از خانه‌های امن اطلاعات سپاه منتقل و پس از ۳۹ روز مجددا به بند زنان زندان اوین بازگردانده شده بود.
سهیلا حجاب، مجرد و متولد سال ۱۳۶۹ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...