۱۳۹۸ آذر ۸, جمعه

علیرغم موافقت قبلی؛ ممانعت مسئولین از اعزام نگین قدمیان به مرخصی

خبرگزاری هرانا – علیرغم موافقت قبلی و صدور نامه کتبی اعزام به مرخصی نگین قدمیان، مسئولین زندان اوین روز جمعه ۱ آذرماه از اعزام وی به مرخصی ممانعت به عمل آوردند. این شهروند بهایی از آذرماه ۹۶ دوران محکومیت ۵ ساله خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱ آذرماه ۱۳۹۸ علیرغم موافقت قبلی و صدور نامه کتبی اعزام به مرخصی، مسئولین زندان اوین از اعزام نگین قدمیان، شهروند بهایی به مرخصی ممانعت به عمل آوردند.


یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهایی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “مطابق نامه‌ی کتبی دادیاری به زندان اوین، قرار بود خانم قدمیان روز جمعه ۱ آذرماه به مرخصی اعزام شود. مسئولان زندان به ایشان گفته بودند که این مرخصی از صبح جمعه خواهد بود. خانواده قدمیان حدود ساعت ۱۰ صبح روز جمعه به درب اصلی زندان مراجعه کردند و تا ساعت ۳ بعدازظهر در آنجا منتظر ماندند؛ از آنجا که در روزهایی که بند زنان تلفن ندارند، حتی برای کارهای مهم هم استفاده از تلفن با مانع مواجه می‌شود، خانم قدمیان بعد از پیگیری‌های مکرر و اصرار بر خواسته‌ی خود موفق شد ساعت ۳ عصر از طریق تلفن به خانواده‌اش اطلاع دهد که مرخصی‌اش برای آن روز لغو شده است”.
این منبع نزدیک به خانواده قدمیان در ادامه گفت: “بعد از پیگیری‌های خانواده قدمیان در خصوص چرایی لغو مرخصی ایشان، مشخص شد که مرخصی‌های محکومان سیاسی در پی اعتراضات اخیر در کشور به حالت تعلیق درآمده و هیچ مسئولی نیز به خانواده‌ها پاسخگو نیست. از طرف دیگر مشخص هم نیست که این تعلیق تا چه زمانی ادامه خواهد داشت”.
نگین قدمیان، شهروند بهایی در تاریخ ۳ خرداد سال ۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. وی در اسفندماه ۹۱ همراه ۸ تن از شهروندان بهایی به اتهاماتی از جمله همکاری در دانشگاه مجازی بهاییان به صورت غیابی و بدون احضار به دادگاه توسط قاضی مقیسه به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. خانم قدمیان در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۶ و هنگام سفر در فرودگاه بازداشت و دو روز بعد جهت گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
در آبان‌ماه سال گذشته با وجود عفونت در لثه و درد شدید در ناحیه فک و دندان و همچنین علیرغم صدور مجوز اعزام این زندانی از سوی دادیار زندان به مراکز درمانی تخصصی، رئیس بهداری با اعزام وی مخالفت کرده بود.

وی در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۷ طی نامه‌ای سرگشاده از محرومیت‌ها و خاطرات تلخی که از ۱۸ سالگی به‌عنوان یک شهروند بهایی با آن مواجه شده نوشت که متن کامل آن در هرانا منتشر شد.

نگین قدمیان متولد ۱۱ مرداد ماه سال ۱۳۶۲ است و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله خود در بند زنان زندان اوین است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...