۱۳۹۸ آبان ۲۲, چهارشنبه

شهلا انتصاری با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – شهلا انتصاری، لحظاتی قبل با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. وی پیشتر در تاریخ ۳۱ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت و پس از مدتی به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸، شهلا انتصاری، فعال حقوق زنان لحظاتی قبل با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.


شهلا انتصاری، در تاریخ ۳۱ مردادماه ۹۸، در باغ شخصی خود در شهر رشت توسط مامورین اداره اطلاعات بازداشت شده بود.

خانم انتصاری اواخر شهریورماه همراه با گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری و شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی، پس از گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت، به بند زنان زندان اوین منتقل شده بودند.

لازم به ذکر است که در اواسط مردادماه نامه ای با امضای ۱۴ تن مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شد. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند. گمان این می رود بازداشت این شهروندان در رابطه با نامه مذکور باشد، هر چند هنوز هیچ منبعی ارتباط بین بازداشت شدگان و نامه مورد اشاره را تایید نکرده است.

خانم انتصاری پیشتر نیز در روز جهانی زن سال ۹۶ نیز به همراه تعدادی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...