۱۳۹۸ آبان ۱۲, یکشنبه

برگزاری جلسه دادگاه رضوانه محمدی با اتهام “عادی‌سازی روابط همجنس خواهانه”

خبرگزاری هرانا – روز جاری جلسه رسیدگی به اتهامات رضوانه محمدی، فعال برابری جنسیتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. جلسه نخست دادگاه وی در بهمن ماه سال گذشته در همین شعبه برگزار شده بود. خانم محمدی بر اساس متن کیفرخواست به “اجتماع و تبانی با هدف عادی سازی روابط همجنس خواهانه” متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز مورخ ۱۱ آبان ماه ۹۸، جلسه دادگاه رضوانه محمدی، فعال برابری جنسیتی به صورت غیابی و با حضور وکیل وی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.


بر اساس متن عینی کیفرخواست، رضوانه محمدی به اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور با اهداف ۱. جرمزادیی از همجنسبازی (عادی سازی مواردی همچون لواط) ۲. برچسب‌زدایی و ننگ زدایی از همجنسبازان ۳. قابل پذیرش کردن همجنسبازی به ویژه با همکاری سازمان های عقیدتی و مذهبی ۴. پاسخگو کردن مقامات جمهوری اسلامی ایران در بروز نقض گسترده حقوق بشر (عدم به رسمیت شناختن همجنسگرایی) متهم شده است.
لازم به ذکر است واژه “همجنسبازی” در ادبیات رسمی حکومت ایران در چارچوب نفی هر گونه گرایش جنسی به جنس موافق به کار برده می شود.

علی اسدالله پور، وکیل مدافع رضوانه محمدی در این باره گفت: “دادگاه بدون هیچ تنشی برگزار شد و من دفاعیات خودم را در زمینه نبود مستندات ارائه نمودم. رای دادگاه بنا به گفته قاضی تا دو هفته آینده صادر خواهد شد.”


جلسه نخست دادگاه خانم محمدی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال گذشته در همین شعبه برگزار شده بود.

این فعال حقوق زنان در تاریخ ۱۲ شهریورماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در خیابان فردوسی تهران بازداشت و ۲۵ روز پس از آن در تاریخ ۷ مهرماه ۹۷ به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود.

وی نهایتا روز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۳۹۷ با تودیع قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند زنان زندان اوین آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...