۱۳۹۸ آذر ۶, چهارشنبه

خشونت‌های روانی و کلامی از خشونت فیزیکی برای زنان دردناک‌تر است

ایسنا/همدان کارشناس اورژانس اجتماعی اسدآباد گفت: خشونت های روانی و کلامی از خشونت فیزیکی برای زنان دردناک تر بوده و این نوع از خشونت ها به بهداشت روانی زنان آسیب وارد می کند.

حمیدرضا رجبی به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی منع خشونت علیه زنان در جمع ۱۰۰ نفر از زنان جامعه هدف بهزیستی شهرستان اسدآباد، با اشاره به مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سلامت و بهداشت روانی زنان به ویژه زنان در معرض خشونت و مفاهیم و مصادیق و آثار خشونت بر سلامت روانی زنان اظهار کرد: در مقابل خشونت های فیزیکی، خشونت هایی وجود دارد که آثار مخرب آنها به چشم نمی آید اما تحملشان به مراتب سخت تر و دردناک تر از خشونت فیزیکی برای زنان است.


وی افزود: این خشونت ها عمدتا خشونت های روانی و کلامی را شامل شده که زنان خشونت دیده آنها را سال ها تحمل می کنند و دم برنمی آورند و این امر به بهداشت روانی زنان به عنوان مرکز ثقل خانواده ضربه زده و آنان را به شدت دچار آسیب می کند.

رجبی با تأکید بر اینکه توجه و اهتمام به پیشگیری از خشونت امری بسیار مهم و ضروری است، تصریح کرد: همواره خشونت، خشونت می آورد و از فردی به فرد دیگر و نهایتاً حتی به نسل های دیگر یک خانواده سرایت می کند چرا که طبق الگوی یادگیری کودکان رفتارهای خشونت آمیز را از جانب مرتکبین خشونت یا قربانیان خشونت آموخته و این الگوی معیوب در نسل های بعدی تکرار شده و حتی برخی زنان که خود قربانی خشونت هستند به علت ناکامی و فشار روانی شدیدی که بر آنها وارد می شود، علیه کودکان خود به صورت خواسته یا ناخواسته اقدام به رفتارهای خشونت آمیز می کنند که در همین راستا توجه و اهتمام به پیشگیری از خشونت امری بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

کارشناس اورژانس اجتماعی شهرستان در پایان مرکز اورژانس اجتماعی را به عنوان یکی از مراکز مهم برای کمک و یاری رسانی به زنان خشونت دیده عنوان کرد و  به تشریح خدمات مربوطه این مرکز پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...