۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

خودکشی دو دختر دیگر در دیشموک طی ۴۸ ساعت اخیر

خبرگزاری هرانا – بخشدار دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد از خودکشی ۲ دختر ۱۷ و ۲۰ ساله طی ۴۸ ساله گذشته در این بخش خبر داد. اوایل هفته جاری دو دختر نوجوان دیگر در همین بخش خودکشی کرده بودند. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، صفا حبیبی، بخشدار دیشموک گفت: متاسفانه این ۲ دختر بنا به دلایل نامعلومی دست به خودکشی زدند که برای همه ما متاثرکننده است.
وی در ادامه با بیان اینکه خانواده‌های این دختران از بیان دلایل خودکشی فرزندان خود خودداری می‌کنند، گفت: آئین خاکسپاری این دو دختر جوان در بخش دیشموک برگزار شد.
حبیبی مدعی شد: با وجود تمامی پیگیری‌های لازم، خانواده‌ها از بیان دلایل خودکشی‌ها خودداری کرده اما به عقیده ما این خودکشی ها ناشی از فقر فرهنگی است.

بخشدار دیشموک افزود: این دختران دانش آموز و دانشجو نبوده و هر دو نفر از یک طایفه بوده اند.
لازم به یادآوری است که طی دو روز اول هفته جاری نیز دو نوجوان ۱۴ ساله دختر، در شهر دیشموک دست بهخودکشی زدند و جان باختند.
در تاریخ ۶ دی‌ماه ۹۷ نیز یک کودک ۱۶ ساله متأهل که یک بچه ۶ ماهه را باردار بود در دیشموک پس از اقدام به خودسوزی جان خود را از دست داده بود.

لازم به ذکر است از ابتدای سال گذشته تا دی ماه ۹۷ چهار زن متأهل و یک دختر مجرد در دیشموک اقدام به خودسوزی کرده‌اند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده است.

پیش‌تر محمد نوروزی‌نیا رییس آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به اینکه نرخ خودسوزی بین زنان منطقه بالاست گفته بود که ازدواج‌های تحمیل شده از مهمترین دلایل خودسوزی دختران در این شهر است. نوروزی‌نیا اظهار کرد “نرخ خودسوزی بین زنان بخش دیشموک بالاست. به گونه‌ای که هر سه ماه یک‌بار این خودسوزی‌ها رخ می‌دهد. از دلایل عمده این خودسوزی می‌توان به سطح پایین فرهنگی، اقتصادی و ازدواج‌های تحمیل شده اشاره کرد”.
بخش دیشموک از بخش‌های شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد. این بخش از محرومیت های فراوانی رنج می‌برد.
سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...