۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت دو فعال حقوق زنان در زندان؛ ناهید شقاقی و اکرم نصیریان

خبرگزاری هرانا –  ناهید شقاقی، فعال حقوق زنان که صبح روز گذشته توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی بازداشت شده بود به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته است، اکرم نصریان دیگر فعال حقوق زنان که پیشتر به شکل مشابهی بازداشت شده بود نیز کماکان در همین محل به سر می برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناهید شقاقی، فعال حقوق زنان پس از بازداشت به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

وی صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. گفته می‌شود بازداشت خانم شقاقی با خشونت و شکستن درب منزل وی همراه بوده است.

ناهید شقاقی در زمینه حقوق زنان فعالیت می کند، او پیشتر در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با “ریشه‌های خشونت علیه زنان” به ایراد سخنرانی پرداخته بود.

دیگر فعال حقوق زنان، اکرم نصیریان نیز که در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه بازداشت شده و در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت، به تازگی به سلول‌های دو نفره این بند منتقل شده است.

پیشتر یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفته بود: “طی ملاقاتی که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه اکرم نصیریان با خانواده‌اش داشت، اتهامات مطروحه علیه خود را “تبلیغ بی حجابی” و “تشویش اذهان عمومی” عنوان کرده است”.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده خانم نصیریان از تشکیل پرونده برای وی در شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای اوین خبر داده بود.
لازم به ذکر است که اکرم نصیریان در امر سوادآموزی زنان و در گروه همیاری کمک به سیل زدگان فعالیت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...