۱۳۹۸ خرداد ۸, چهارشنبه

آزادی موقت ۵ شهروند بازداشتی همزمان با تداوم بازداشت زهرا محمدی در سنندج

خبرگزاری هرانا – روز گذشته پنج شهروند اهل سنندج که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، با تودیع قرار تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند. همچنین یکی دیگر از این شهروندان به نام “زهرا محمدی” همچنان در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دیروز ۵ خرداد ۱۳۹۸، پنج شهروند سنندجی که پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، با تودیع قرار به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

“ریبوار منبری” و “ادریس منبری” از اهالی سنندج پس از اتمام بازجویی‌ها به صورت موقت با تودیع وثیقه آزاد شدند.

این افراد روز پنجشنبه ۲ خرداد به همراه یک تن دیگر به نام “زهرا محمدی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.


به دنبال تداوم بازداشت زهرا محمدی، جمعی از فعالان مدنی در مقابل ساختمان دادگستری سنندج، در یک تجمع اعتراضی خواستار آزادی او شدند.

در خبری دیگر همزمان سه شهروند دیگر به نام‌های “داوود احمدی”، “صلاح ساعدی” و “هاوژین سرمستی” از اهالی روستای “گاودره” از توابع دهستان سراب قامیش سنندج با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند.

داوود احمدی و صلاح ساعدی در روز چهارشنبه ۱ خردادماه و خانم هاوژین سرمستی روز ۲ خرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

اتهام مطروحه علیه این شش شهروند “همکاری با یکی از گروه‌های مخالف نظام” عنوان شده است.

برخی از آنها از اعضای اصلی انجمن فرهنگی – اجتماعی نوژین سنندج هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...