۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

افزایش آمار در سال ۹۷؛ ثبت ۷۶۴ مورد کودک و همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری هرانا – مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۳ مورد کودک آزاری و ۷۶۱ مورد همسر آزاری طی سال ۹۷ در این استان خبر داد و گفت که از ۷۶۱ مورد همسر آزاری ۷۲۱ مورد مربوط به زنان و ۴۰ مورد مربوط به مردان بوده است. به گفته کامروز امینی تشکیل این تعداد پرونده در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۷ درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، کامروز امینی (مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد) در جمع خبرنگاران افزود: طی سال ۹۷ تنها سه مورد کودک آزاری در این استان پرونده تشکیل شده بود که کودک آزاری به آن معنا نبود بلکه از معلم شکایت کرده بودند.

وی اظهار کرد: ۷۶۱ پرونده تحت عنوان همسر آزاری طی سال ۹۷ در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد ۷۲۱ مورد مربوط به زنان و ۴۰ مورد نیز مربوط به مردان بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تشکیل این تعداد پرونده در سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۷.۶۴ درصد افزایش داشته است.
امینی تصریح کرد: ۵۸۷ جسد را پزشکی قانونی استان طی سال ۹۷ معاینه و جواز دفن برای آنها صادر کرد که از این تعداد ۴۵۵ نفر مرد و ۱۳۲ نفر زن بودند. معاینه این تعداد جسد نسبت به سال قبل ۳.۷۱ درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: بیشتر اجساد که به پزشکی قانونی ارجاع می شوند فوت های غیرطبیعی است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس آخرین سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه معاینات سرپایی نسبت به جمعیت رتبه اول را در بین استانهای کشور داشته است.
لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۷، حبیب الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود که طی سال گذشته حدود یک میلیون تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از سوی مردم گرفته شده که از این میان حدود ۱۱ هزار تماس در ارتباط با کودک آزادی و حدود ۱۰ هزار تماس در ارتباط با همسر آزاری بوده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...