۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

نگهداری در سلول انفرادی و تفهیم اتهام؛ گزارشی از آخرین وضعیت اکرم نصیریان

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، خانواده اکرم نصیریان، شهروند ساکن تهران که پیشتر در صبح روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، پس از ده روز بی خبری، توانستند با وی ملاقات کابینی داشته باشند. خانم نصیریان در جریان این ملاقات گفته است که در سلول‌های انفرادی زندان اوین نگهداری می‌شود و دو اتهام به ایشان تفهیم شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، خانواده اکرم نصیریان، پس از ده روز بی خبری، توانستند با وی ملاقات کابینی داشته باشند.

یک منبع مطلع با بیان اینکه خانم نصیریان در سلول‌های انفرادی زندان اوین نگهداری می‌شود، به گزارشگر هرانا گفت: “طی ملاقاتی که روز گذشته اکرم نصیریان با خانواده‌اش داشت، اتهامات مطروحه علیه خود را “تبلیغ بی حجابی” و “تشویش اذهان عمومی” عنوان کرده است”.
گفتنی است، اکرم نصیریان در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده خانم نصیریان از تشکیل پرونده برای وی در شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای اوین خبر داده و گفته بود که وی پس از انتقال به زندان اوین، اجازه تماس و اطلاع دادن از وضعیت خود به خانواده‌اش را نیز نداشت.
لازم به ذکر است که اکرم نصیریان در امر سوادآموزی زنان و در گروه همیاری کمک به سیل زدگان فعالیت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...