۱۳۹۸ خرداد ۵, یکشنبه

صفحات شخصی شماری از خوانندگان و نوازندگان ایرانی در اینستاگرام مسدود شد

خبرگزاری هرانا – حساب شخصی تعدادی از خوانندگان و نوازندگان ایرانی در اینستاگرام، به دستور مقامات قوه قضاییه به دلیل آنچه “انتشار محتوای مجرمانه” خوانده شده است، مسدود شد. همچنین تعدادی از این افراد برای ادای پاره ای توضیحات به پلیس فتا احضار شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، مهرداد مهدی، آسو کوهزادی و نغمه مرادآبادی، از جمله خوانندگان و نوازندگان خیابانی در تهران هستند که صفحات آن‌ها در اینستاگرام مسدود شده است.
بر اساس این گزارش، شماری از این افراد جهت ادای پاره‌ای توضیحات به پلیس فتا احضار شده‌اند.
روز گذشته نیز اعلام شده بود که دادستان عمومی و انقلاب اصفهان برای تک‌خوانی نگار معظم در ابیانه پرونده‌ای تشکیل داده و در دادستانی نطنز پیگیر این موضوع است. خانم معظم نیز فیلم‌های آوازخوانی خود را در اینستاگرام منتشر می‌کرد.
پیشتر در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه نیز، سازمان اطلاعات سپاه استان مرکزی از شناسایی و برخورد با سه گروه در این استان به دلیل فعالیت در زمینه مدلینگ در فضای مجازی خبر داد و اعلام کرد که پرونده اعضای این گروه‌ها به مراجع قضایی ارجاع شده است.
در سال‌های اخیر چندین عکاس، مدل، مربی رقص و شماری از شهروندان عادی برای انتشار تصاویری در صفحه‌های شخصی خود در فضای مجازی بازداشت شده‌اند. حدود ۳ سال پیش قوه قضاییه ایران چند نفر را به دلیل فعالیت در زمینه مد و مدلینگ بازداشت کرد. دادسرای جرایم رایانه‌ای ایران آن زمان گفته بود که عملیات “عنکبوت ۲” برای شناسایی آن افراد دو سال طول کشیده است.
علاوه بر این شمار دیگری از شهروندان نیز در استان‌های گیلان، فارس، هرمزگان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و … در موارد مشابه بازداشت شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...