۱۳۹۸ خرداد ۸, چهارشنبه

اکرم نصیریان، فعال حقوق زنان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – اکرم نصیریان، فعال حقوق زنان روز جاری با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. وی صبح روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۵ خردادماه ۹۸، اکرم نصیریان، فعال حقوق زنان پس از ۲۷ روز با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه، در خیابانی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. اکرم نصریان که از زمان بازداشت در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت، اواخر ماه گذشته به سلول‌های دو نفره این بند منتقل شده بود.

گفته می شود پرونده ای علیه این فعال حقوق زنان در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین تشکیل شده و طی ملاقاتی که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه با خانواده‌ خود داشته، اتهامات مطروحه علیه خود را “تبلیغ بی حجابی” و “تشویش اذهان عمومی” عنوان کرده است.
لازم به ذکر است که اکرم نصیریان عضور انجمن ندای زنان ایران بوده و در امر سوادآموزی زنان و در گروه همیاری کمک به سیل زدگان نیز فعالیت داشته است.

گفتنی است ناهید شقاقی دیگر فعال حقوق زنان و عضو این مجموعه نیز صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی همراه با خشونت و با شکستن درب منزل شخصی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...