۱۳۹۸ خرداد ۲۶, یکشنبه

دادستان گیلان از پیگرد قضایی ضاربان ‘زن آمر معروف’ در خمام خبر داد

خبرگزاری هرانا – دخالت یک زن درباره پوشش چند زن دیگر تحت عنوان امر به معروف موجب بروز درگیری مختصر خیابانی بین آنها در شهر خمام گیلان شد، کشیده شدن تصاویر این برخورد به فضای رسانه ها موجب افزایش حساسیت و ورود نهادهای قضایی-انتظامی به موضوع شد، امروز جاری دادستان مرکز استان گیلان از شناسائی “ضاربان” خانم آمر به معروف خبر داد و گفت که دستور تعقیب کیفری آنها صادر شده است. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، امروز جمعه ۲۴ خردادماه ۱۳۹۸،  علی مصطفوی‌نیا، دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به ضرب و شتم “خانم آمر به معروف” در شهر خمام گفت: پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد و ضاربان وی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در تشریح این حادثه گفت: “در پی تذکر این خانم به چند فرد هنجارشکن که با عدم رعایت حجاب اسلامی و اقدامات دیگر، عفت عمومی را جریحه‌دار کرده بودند تعدادی از آن‌ها به ضرب و شتم وی پرداختند”.

مصطفوی‌نیا افزود: ضاربان این خانم آمر به معروف، شناسایی شده‌اند و دستور تعقیب کیفری برای آنها صادر شده است.

لازم به یادآوری است کنشگران اجتماعی دخالت بی ضابطه شهروندان در امور و احوالات شخصی یکدیگر را تحت نام امر به معروف یک معضل دانسته و آن را موجب گسترش خشونت و ناامنی در جامعه می خوانند. پیشتر هم گزارشاتی از درگیری خشن شهروندان تحت عنوان مسئله امر به معروف منتشر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...