۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

بازداشت و ضرب و شتم یک زن توسط پلیس رشت به دلیل نوع پوشش و رقصیدن در خیابان

برگزاری هرانا – زنی که روز دوشنبه به بهانه نوع پوشش و رقصیدن در بلوار گیلان شهرک گلسار واقع در شهرستان رشت توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس بازداشت شده بود، کماکان در بازداشت به سر می‌برد. طی روز جاری اظهاراتی منتسب به این زن ۳۵ ساله منتشر شده است که مشخص نیست تحت چه شرایطی از وی اخذ شده.

به گزارش خبرگزاری هرانا، از زنی که شب دوشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸، به بهانه نوع پوشش و رقصیدن در یکی از خیابان‌های رشت بازداشت شده بود اعترافاتی در رسانه های دولتی از جمله رسانه های صدا و سیما پخش شده است که مشخص نیست تحت چه شرایطی از وی اخذ شده، او در این اعترافات می گوید “پیش از رقص با دوست خود مشروبات الکلی مصرف کرده است.”


بر اساس این گزارش که تحت عنوان “اعترافات” این زن ۳۵ ساله منتشر شده است، وی مادر یک دختر ۱۱ ساله است.

گفته می‌شود که این زن اهل استان گیلان نبوده و در حال حاضر با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی در بازداشت به سر می‌برد.

همچنین علی مصطفوی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در گفت‌وگو با تسنیم از ارجاع پرونده این شهروند به شعبه بازپرسی خبر داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در این خصوص گفته است: “این زن شب دوشنبه گذشته در شهر رشت در حالی که بدون حجاب بود اقدام به انجام حرکات هنجارشکنانه کرده بود”.

لازم به ذکر است که برخورد خشن مامور با شهروند مورد اشاره با اعتراض حاضرین در صحنه روبرو شد. این برخورد در ادامه نیز واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی در پی داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...