۱۳۹۸ تیر ۶, پنجشنبه

ناهید شقاقی، فعال حقوق زنان با قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – ناهید شقاقی، فعال حقوق زنان که در اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود، امروز با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز سه‌شنبه ۱ تیرماه ۱۳۹۸، ناهید شقاقی، فعال حقوق زنان با تودیع قرار تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.


یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “ساعاتی پیش ناهید شقاقی فعال حقوق زنان با صدور قرار دویست میلیون تومانی آزاد شد”.
ناهید شقاقی صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی، در منزل شخصی بازداشت شده بود و فردای آن روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

وی که در زمینه حقوق زنان فعالیت می کند پیشتر در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با “ریشه‌های خشونت علیه زنان” به ایراد سخنرانی پرداخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...