۱۳۹۸ خرداد ۲۵, شنبه

منع ورود زنان به ورزشگاه؛ دو زن در مقابل ورزشگاه آزادی تهران بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – روز جاری در جریان مسابقه فوتبال ایران و سوریه دو تن از زنانی که در مقابل درب غربی ورزشگاه حضور داشتند همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند. گفته می شود تعدادی دیگری از زنان نیز مورد ضرب و شتم و بدرفتاری توسط پلیس قرار گرفته اند. حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌های ایران در سال‌های بعد از انقلاب ۵۷ و در راستای سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامی مبنی بر جداسازی زن و مرد محدود شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۶ خردادماه ۹۸، دستکم دو تن از زنانی که در مقابل درب غربی وزرشگاه آزادی در انتظار ورود به ورزشگاه و تماشای بازی فوتبال بودند همراه با ضرب و شتم بازداشت شدند.

هرچند هویت بازداشت شدگان تاکنون مشخص نشده است با این حال گفته می شود که این افراد پس از بازداشت به بازداشتگاه وزرا منتقل شده اند. از سرنوشت بازداشت شدگان پس از انتقال اطلاعی حاصل نشده است.
چند تن از زنانی که در مقابل ورزشگاه حضور داشته و شاهد این برخورد بوده اند روز جاری با انتشار ویدئویی ضمن اشاره به بازداشت این افراد گفته اند که مورد ضرب و شتم نیروی انتظامی قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌های ایران در سال‌های بعد از انقلاب ۵۷ و در راستای سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامی مبنی بر جداسازی زن و مرد و دیدگاه‌های مراجع تقلید شیعه در این باره محدود شد.

تاکنون موارد متعددی از برخورد و بدرفتاری با زنانی که قصد ورود به ورزشگاهها داشته اند گزارش شده است.

در سال‌های دهه هفتاد و هشتاد این موضوع با درخواست زنان برای دیدن بازی‌های ورزشی خصوصا فوتبال جدی‌تر شد و فشار کنفدراسیون‌های ورزشی آسیایی و جهانی برای پایان دادن به این ممنوعیت ابعاد تازه‌تری به این موضوع داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...