۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

مرگ یک پرستار در حین کار در ایلام

خبرگزاری هرانا – یک پرستار طرحی بیمارستان امام علی شهرستان چرداول در ایلام در حین کشیک کاری دچار ایست قلبی شده و فوت کرد. مرگ این پرستار در حالی رخ داده است که پرستاران پیشتر نیز نارضایتی خود را نسبت به کمبود کادر درمانی، شیفت های کاری پیاپی و عدم رعایت استاندار جهانی در نسبت تعداد پرستاران اعلام کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، محمدرضا شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار با اعلام این خبر گفت: هنوز گزارشی از علت فوت “شیدا گراوند” پرستار طرحی یک بیمارستان ایلام به دست نیامده است.


به گفته شریفی مقدم، پرستاران بارها نارضایتی خود را نسبت به کمبود کادر درمانی، شیفت‌های کاری پیاپی و عدم رعایت استاندار جهانی در نسبت تعداد پرستاران به تعداد بیماران اعلام کرده‌اند. پیشتر موارد متعددی از مرگ پرستاران در حین کار و به دلیل فشار کاری بالا رخ داده است.

وی افزود: داشتن بیماری های پیش‌زمینه با وجود فشار و استرس کاری بالای پرستاران گاهاً مسبب ایست قلبی پرستاران در حین کار یا بعد از کار بوده است اما دلیل مرگ این پرستار هنوز مشخص نیست.

گفتنی است که پرستاران طرحی که در دالان‌های انتظار استخدام به سر می‌برند، فشار کاری بیشتری را تحمل می‌کنند. این پرستاران بار استخدامی برای دولت ندارند؛ حداقل حقوق را نیز دریافت می‌کنند و بیشترین بار خدمات درمانی در بیمارستان‌ها بر دوش پرستاران طرحی است که متأسفانه بکارگیری نیز نمی‌شوند.

لازم به یادآوری است که در دیماه سال گذشته نیز سعید عالیان، پرستار ۲۴ ساله بخش داخلی مرکز درمانی امام رضا در شهر لار، تنها ۱۸ ماه سابقه کار داشت که بر اثر انجام شیفت‌های متعدد و خستگی ناشی از ساعت کار زیاد، در حین خدمت دچار پارگی آئورت و مرگ مغزی شد و جان خود را از دست داد.

مرگ ناشی از کار زیاد به علت عدم رعایت استانداردهای محیط و ایمنی کار، سالانه به سراغ پرستاران زیادی می رود و افراد بسیاری را دچار بیماری های روحی می کند. در طول ۳ سال گذشته ۲۰ پرستار در اثر شرایط کاری غیراستاندارد و فشار کاری جان باخته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...