۱۳۹۸ خرداد ۱۱, شنبه

چرا حال خانواده‌های کرمانی خوب نیست؟

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در آخرین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان کرمان از «نبود حال خوب در میان خانواده‌های کرمانی» خبر داده بود.

به گزارش ایسنا، خانواده اولین نهاد اجتماعی است که کودک و نوجوان با آن روبه رو می‌شوند. این نهاد اجتماعی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری جامعه‌ای سالم ایفا می‌کند.


خانواده سالم خانواده‌ای است که اعضاء آن از خطرپذیری در حد معقول هراسی ندارند، نشاط، سرزندگی، محبت و علاقه در بین اعضاء خانواده زیاد است، تعارضات بین اعضاء خانواده کهنه و عمیق و برخوردها شدید و غضب‌آلود نیست، دخالت غیرمنطقی افراد خانواده در کارهای هم بسیار کم است، افراد خانواده برای هم احترام قائل هستند، می‌توانند با آسودگی خاطر مسائل زندگی خود را حل و فصل کنند و آزادانه با هم درددل کنند.

دکتر"فاطمه‌السادات حسینی" -مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است و متاسفانه وجود مسائل و آسیب‌های اجتماعی به دلیل این است که کارکرد خانواده عوض شده است، افزود: آمار اعتیاد و طلاق افزایش یافته و بی‌حرمتی‌ها و بداخلاقی‌ها ریشه در این مسائل دارد و همچنین شاهد طلاق عاطفی و بداخلاقی‌های اجتماعی هستیم.

حسینی با اشاره به اهمیت اجرای شیوه‌نامه مشاوره و آموزش به جامعه تصریح کرد: خانواده مانند رودخانه و جامعه مجموعی از رودخانه‌هاست و پدر و مادر رکن اصلی هستند که باید مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی و تربیتی را بدانند.

وی در ادامه بیان کرد: با بررسی علل طلاق در 10 استان کشور از جمله در استان کرمان به دو موضوع مشترک رسیدیم و نخستین مسئله‌ای که از سوی زوجین اعلام شد، این بود که مهارت حل تعارض در بین خود را نداشته‌اند تا مشکلات حل شده و تبدیل به چالش و در نهایت جدایی نشود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: دومین موضوع مطرح شده این بود که مهارت برقراری ارتباط عاطفی بین زوجین و خانواده را نداشته‌اند و در این شرایط زمانی که ارتباط محبت‌آمیز که پایه و رکن خانواده است را بلد نباشیم، در نتیجه حال خانواده خوب نخواهد بود.

وی افزود: در راستای شیوه‌نامه آموزش و مشاوره از یک سال قبل در استان کار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف در پنج محور آموزش‌ها را به گروه‌های هدف ارائه کنیم و به کارکنان ادارات و خانواده آنها، دانش‌آموزان و ... مشاوره بدهیم که این آموزش‌ها به حل مسائل اجتماع کمک می‌کند.

حسینی اظهار کرد: اگر آن مقداری که روی درمان آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌کنیم، یک سوم روی پیشگیری و آگاه سازی کار می‌کردیم، مشکلات کنونی را نداشتیم.

این مسئول تصریح کرد: باید همه متوجه شوند که حال بعضی خانواده‌ها خراب است و باید کمک کرده تا درمانشان کنیم ضمن آنکه باید آگاه‌سازی که در اولویت مساجد، مدارس، ادارات و ... بوده، حرف اول را بزند و اولویت کاری این مراکز بسیار مهم در امر الگوسازی و فرهنگ‌سازی قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: وقتی یک زن معتاد باشد حتما حال خانواده او خوب نخواهد بود و باید با درمان اعتیاد این افراد برای درمان روان آنها و همچنین اشتغالشان کار کنیم تا دیگر سراغ اعتیاد نروند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: برای این منظور طرح "ریحان" را که یک طرح چندمنظوره است دنبال می‌کنیم تا علاوه بر درمان اعتیاد زنانِ درگیر، برای اشتغال آنها نیز قدمی برداریم که اگر این کارها با هم پیش برود، نتایج خوبی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...