۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

دادستان کل ایران: در نظام اسلامی نمی‌شود کسی بگوید مگر حجاب زور است

محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران، گفته است حجاب برای جمهوری اسلامی یک «مسئله عادی» نیست و این‌طور نیست که «خانمی بخواهد حجاب نداشته باشد و بگوید مگر حجاب زور است.»

به گزارش ایرنا، دادستان کل ایران با تاکید بر برخورد انتظامی با کسانی که «تخلف می‌کنند» گفت: «این معنا ندارد کسی بگوید هر نوعی دوست دارد لباس می پوشد، می‌خورد و دیگر کارها را انجام می‌دهد. در نظام اسلامی، نمی‌شود یک خانم بگویید آزادم هر جور دوست دارم بپوشم.»




دادستان کل ایران همچنین خودرو را جزو حریم خصوصی ندانسته و به کسانی که به گفته او «اعتقادی به مبانی دین» ندارند، هشدار داده که در صورت بی توجهی به قوانین مربوط به حجاب اجباری، «پلیس مکلف به برخورد با جرم علنی است.»
این مقام قضایی همچنین با دفاع از راه‌اندازی پیامک گزارش بدحجابی، گفته است در زمینه «بدحجابی»، به هیچ وجه کوتاه نمی‌آیند.
در روزهای اخیر، صدها نفر از مالکان خودرو در تهران پیامکی را دریافت کرده‌اند که آنها را به «کشف حجاب در خودرو» متهم کرده و خواستار مراجعه آنها به «پلیس امنیت اخلاقی» شده است.
پیش از این، رئیس پلیس تهران بزرگ هم با اشاره به ارسال پیامک «کشف حجاب در خودرو»، گفته بود دریافت‌کنندگان این پیام پس از مراجعه به پلیس با «تعهد کتبی» آزاد می‌شوند اما در صورت «تکرار» این اقدام، به دادگاه معرفی خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...