۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

تفتیش منزل و احضار سه فعال حقوق زنان به دادسرای اوین

خبرگزاری هرانا – سه تن از فعالین حقوق زنان به نام های مریم محمدی، اسرین درکاله و نرگس خرمی طی روزهای گذشته به دادسرای اوین احضار شدند. مامورین روز گذشته با حضور در منزل خانم محمدی ضمن تفتیش منزل و ضبط دو دستگاه تلفن همراه، وی را برای روز سه شنبه به این دادسرا احضار کردند. همچنین برگه احضاریه خانم درکاله به دلیل عدم حضور در منزل به خانم محمدی ابلاغ شده است. روز چهارشنبه نیز مامورین با حضور در منزل نرگس خرمی ضمن تفتیش منزل و ضبط تلفن همراه و تبلت، او را نیز برای روز سه شنبه به این دادسرا احضار کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۶ خردادماه ۹۸، مریم محمدی و اسرین درکاله، دو فعال حقوق زنان به دادسرای اوین احضار شدند.

مامورین روز گذشته پس از حضور در منزل خانم محمدی و تفتیش محل، ضمن ضبط دو دستگاه تلفن همراه، طی ابلاغیه ای وی را برای روز سه شنبه به دادسرای اوین احضار کردند. مامورین همچنین به دلیل عدم حضور اسرین درکاله در منزل، احضاریه ایشان را نیز تحویل مریم محمدی دادند.
روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه نیز نیروهای امنیتی پس از حضور در منزل نرگس خرمی، ضمن تفتیش منزل و ضبط تلفن همراه و تبلت، وی را نیز برای روز سه شنبه به دادسرای اوین احضار کرده بودند.
این شهروندان از اعضای انجمن ندای زنان ایران هستند که در امور مربوط به زنان از جمله سوادآموزی فعالیت می‌کنند. مریم محمدی و اسرین درکاله پیشتر در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۷ در مراسمی که در تهران به مناسبت ۸ مارس در روز جهانی زن توسط انجمن ندای زنان ایران برگزار شده بود، در ارتباط با موضوعاتی با عناوین “زنان نیروی اصلی اعتراض” و “چهل سالگی جنبش زنان” به ایراد سخنرانی پرداخته بود. نرگس خرمی نیز به عنوان مجری در این برنامه حضور داشت.

گفتنی است دو تن دیگر از اعضای این انجمن به نام‌های اکرم نصریان و ناهید شقاقی نیز، در اردیبهشت ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

اکرم نصریان، روز یکشنبه ۵ خردادماه پس از ۲۷ روز با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد و ناهید شقاقی دیگر فعال بازداشتی نیز علیرغم گذشت بیش از یک ماه، کماکان در بازداشت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...