۱۳۹۸ خرداد ۱۱, شنبه

بازداشت شدگان روز جهانی کارگر؛ نسرین جوادی با تودیع قرار آزاد شد

خبرگزاری هرانا – نسرین جوادی، فعال کارگری که در جریان تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس بازداشت شده و در زندان قرچک بسر می‌برد، ساعاتی قبل با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸، طی گزارشی، اعلام کرد: نسرین جوادی که روز یازدهم اردیبهشت در تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس به همراه دیگر کارگران و بازنشستگان و دانشجویان دستگیر شده بود امروز پس از ۲۹ روز بازداشت با تودیع وثیقه موقتا آزاد شد.


بر اساس این گزارش، برای نسرین جوادی دو قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی و سی میلیون تومانی با دو اتهام مجزا صادر شده است.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت پخش تجهیزات پزشکی و بازنشسته تامین اجتماعی، عضو هیات موسس شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی (بستا) و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران است.

برخورد با فعالان کارگری در روز کارگر در ایران به اعتراضات زیادی در سطح داخلی و بین‌المللی منتهی شد. دستگاه قضایی در واکنش به این اعتراضات تاکنون حاضر به شفاف سازی در باب اتهامات مطروحه و دلایل دستگیری این افراد نشده است.

لازم به یادآوری است که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند.

علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از جمله مرضیه امیری، کیوان صمیمی، حسن سعیدی، عاطفه رنگریز، ناهید خداجو، ندا ناجی و فرهاد شیخی کماکان تحت بازداشت هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...