۱۳۹۸ خرداد ۲۶, یکشنبه

در یکسالگی بازداشت نسرین ستوده، بیش از یک میلیون نفر در جهان خواستار آزادی او شدند


 
به گزارش صدای آمریکا-گروهی از کنشگران مدنی روز پنجشنبه در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در محکومیت زندان «نسرین ستوده» وکیل زندانی در ایران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار صدای آمریکا در پاریس، این تجمع روز پنجشنب ۲۴ خرداد به دعوت عفو بین الملل برگزار شد.
عفو بین الملل به تازگی اعلام کرد بیش از یک میلیون نفر در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه جهان درخواستی را برای آزادی نسرین ستوده امضا کردند و خشم خود را از محکومیت این وکیل سرشناس حقوق بشر ایرانی، ابراز کردند.




خانم ستوده پس از دو محاکمه کاملا غیرمنصفانه به ۳۸ سال و ۶ ماه زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. عفو بین الملل این درخواست ها را به سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف تحویل داد.

درخواست های آزادی فوری و بدون شرط نسرین ستوده در اولین ساگرد دستگیری او، به مقامات ایران در سراسر جهان تحویل داده شد. به خاطر حکم اخیر، او باید ۱۷ سال را در زندان سپری کند.

پرونده نسرین ستوده نشان دهنده روند سرکوبی است که به طور کل در سال های اخیر در ایران به منظور له کردن جامعه مدنی و ساکت کردن آنهایی که از حقوق بنیادین در این کشور دفاع می کنند، جریان داشته است.
عفو بین الملل از مقامات ایران می خواهد حمله به مدافعان حقوق بشر از جمله وکلای حقوق بشر و فعالان حقوق زنان را متوقف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...