۱۳۹۸ تیر ۲, یکشنبه

مردی دو برادرزاده ۱۶ و ۲۷ ساله خود را به دلایل “ناموسی” به قتل رساند

خبرگزاری هرانا – شب گذشته یک مرد در یکی از روستاهای آبادان دو برادرزاده ۱۶ و ۲۷ ساله خود را به قتل رساند. این فرد پس از بازداشت، انگیزه خود از قتل دخترهای دو برادرش را دلایل “ناموسی” عنوان کرد. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده که افرادی مرتکب قتل‌های ناموسی می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، شب گذشته ۲۷ خردادماه ۱۳۹۸، پس از تماس تلفنی یکی از معتمدان محله در روستای تنگه از توابع آبادان به پاسگاه محل (ابوشانگ) مبنی بر وقوع دو فقره قتل در یکی از منازل این روستا مأموران انتظامی برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند و متهم به قتل را دستگیر کردند.

محسن تقی زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان در این باره گفت: مأموران به محض مراجعه به نشانی اعلام شده در ابتدا با جوانی ۳۹ ساله درحالی‌که چاقو به دست شتابان قصد خروج از منزل را داشت مواجه می‌شوند که به طور سریع وی را دستگیر کردند.

وی افزود: مأموران پس از ورود به منزل، در یکی از اتاق‌ها با جسم بی‌جان یک دختر ۱۶ ساله و یک خانم جوان ۲۷ ساله مواجه شدند.

تقی‌زاده با بیان اینکه شخص دستگیر شده که قاتل و صاحب منزل بوده، پیش از ارتکاب این جنایت، خانواده خود را در یکی از اتاق‌های منزلش حبس کرده بود، گفت: قاتل سپس دو مقتول را که هر دو متعلق به دو برادر دیگرش بودند را به اتاقی دیگر برده و یکی را با روسری خود او خفه و دیگری را با ضرب چاقو به گردنش به قتل رسانده است.

وی گفت: خانواده محبوس شده قاتل، توسط پلیس از اتاق بیرون آورده شدند و جنازه هر دو مقتول نیز به سردخانه انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با اشاره به اینکه قاتل برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس جنایی شد، افزود: قاتل در بازجویی با پلیس دلیل قتل را مسائل ناموسی عنوان کرده و گفته دو نفری را که به قتل رسانده دختران برادرانم بودند که پیش من زندگی می‌کردند..

وی افزود: به گفته قاتل، پدر مقتول ۱۶ ساله در شیراز زندگی می‌کند و پدر دیگری سال‌ها پیش فوت کرده و دخترش پس از متارکه نزد وی زندگی می‌کرد.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، قربانی یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا ارتکاب زنا. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...