۱۳۹۸ تیر ۶, پنجشنبه

ضرب و شتم و بازداشت پنج شهروند در تهرانپارس توسط پلیس

خبرگزاری هرانا – در پی انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم و بازداشت یک دختر جوان در پارک پلیس تهرانپارس توسط دو مامور لباس شخصی و بازداشت چهار تن از دوستان وی، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اطلاعیه ای صادر کرد. بر اساس روایت شاهدان این حادثه، مقاومت یکی از این افراد در برابر بازداشت توسط نیروهای لباس شخصی به ضرب و شتم وی توسط مامورین منتهی شده است. از طرفی پلیس در اطلاعیه خود مدعی شده که این شهروندان بر اثر مصرف مواد مخدر حالت طبیعی نداشته‌اند، از همین رو “اقدامات قانونی” در خصوص آنها انجام گرفته است.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ اطلاعیه‌ای در خصوص بازداشت دو دختر و سه پسر جوان در تهرانپارس اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آمده است: عصر روز شنبه یکم تیرماه در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حضور چند دختر و پسر در پارک پلیس منطقه تهرانپارس و انجام حرکات نامتعارف و به دور از شئون اخلاقی از سوی آنان، واحد گشت کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

ادعای مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در خصوص نارضایتی شهروندان از رفتار این افراد و گزارش آنها به پلیس در حالی است که در ویدیوی منتشرشده شهروندان حاضر در پارک در برابر بازداشت و ضرب و شتم دختر جوان توسط نیروهای لباس شخصی با سر دادن شعار “ولش کن” از وی حمایت می‌کنند.
این مرکز ادامه داده است: در بررسی اولیه مشخص شد پنج دختر و پسر که فاقد حرکات طبیعی و نرمال و همچنین پوشش مناسب بودند، با انجام شوخی‌های سخیف، نامتعارف و به دور از شئون اخلاقی و عرف جامعه با یکدیگر، موجبات نارضایتی و اعتراض دیگر افراد حاضر در پارک را فراهم کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، ضرب و شتم دختر جوان به دلیل فحاشی به مامورین لباس شخصی صورت گرفته است، این در حالی است که شاهدان این رویداد در شبکه‌های اجتماعی از مقاومت این دختر جوان در برابر بازداشت توسط مامورین خبر داده‌اند و رفتار خشونت‌آمیز مامورین لباس شخصی را بدون دلیل عنوان کرده‌اند.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس همچنین مدعی شده است که این افراد به دلیل مصرف مواد مخدر توهم‌زا فاقد حالت طبیعی بوده‌اند و رفتار خشونت‌آمیز مامورین با این شهروندان را “اقدام قانونی” عنوان کرده است.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه هفته گذشته نیز روز، یک زن در شهرک گلسار رشت به بهانه نوع پوشش و رقصیدن توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...