۱۳۹۹ فروردین ۱۰, یکشنبه

مردم سالاری

 مردم سالاری

واژه مردم سالاری در اصل به معنی دموکراسی می باشد که در سال 1376 با تاسیس به اصلاح حزب مردم سالاری به گوش مردم رسید ، این واژه در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی پر استفاده شد که پس از آن یکی از پراستفاده ترین واژه ها در انتخابات جمهوری اسلامی بود البته می توان گفت ماهیت جمهوری اسلامی در بنیان مخالف دموکراسی بوده است. مانند شعاری که در تظاهرات‌های اوایل انقلاب 57 فریاد می‌زدند «حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح‌الله»

درجمهوری اسلامی واژه مردم سالاری فقط از حیطه شعار فراتر نرفته و خوراک انتخاباتی شده است.ولی در عمل منتخبین مردم پس از انتخاب شدن تنها کاری که انجام نمی دهند انجام دادن وظایف در قبال مردم می باشد و این بی توجهی در اوضاع کنونی زندگی مردم بصورت واضح دیده می شود، که مردم ایران غرق در مشکلات می باشند.


از مهمترین بی اعتنایی به مردم ایران و نقض مردم سالاری می توان شورای نگهبان را نام برد وظیفه این شورا این است که صلاحیت کسانی که منتخب شده اند، توسط مردم بررسی می کند .

این شورا آمیخته در فساد و دیکتاتوری می باشد و افرادی که در آن مشغول بکار هستند آمیخته در فساد و و دست پرورده حکومت دیکتاتوری می باشند. بعنوان مثال محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دوره‌ از انتخابات واسطه‌ها نرخ تأیید صلاحیت را بعضا تا چهار میلیارد تومان بالا برده‌اند».

نقض مردم سالاری در جمهوری اسلامی را در وقایع اخیر می توان دید از جمله شلیک دو عدد راکت به هواپیمای اوکراینی ،سیل زاهدان،سیل گلستان،سیل شیراز ،زلزله کرمانشاه،زلزله بم،سقوط ارزش پول ملی ، اختلاس های کلان،جملات زننده مسئولین در برخورد با مردم ، نگاه از بالا به پایین ، سرکوب فریاد های حق طلبانه مردم و قتل عام مردم معترض ، وضعیت اسفناک مدارس ،کیفیت مواد خوراکی ، خودرو های تولیدی، عدم مدیریت در آلودگی هوا ،سوء مدیریت در مورد محیط زیست و تخریب محیط زیست ،پیش برد اهداف جنگ طلبانه در سمت گسترش ایدئولوژی خود ، رفتار و گفتار نژادپرستانه در مسئولین کشور با دیگر کشور ها و ...

به عنوان مثال بی توجهی آیت الله خامنه ای به سیل زاهدان ، نیشخند حسن روحانی در مورد انتخابات افغانستان ، بی توجهی استاندار گلستان به هشدار سیل ،سد سازی های بی حساب و کتاب 

و همچنین مثال های دیگر مانند : دروغگویی و پنهانکاری در مورد هواپیما اوکراینی به علت مقارن شدن حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق که منجر به شلیک 22 موشک و عدم تلفات جانی شد.

جمهوری اسلامی در فردای حمله موشکی به پایگاه عین الاسد با قبضه شدن رسانه های دولتی با خبر این حمله و عدم توجه به شلیک دو عدد موشک به هواپیمای مسافربری جهت فیصله دادن این قضیه و عادی سازی به دلیل پیگیری خبرنگاران و فعالین اجتماعی جهت جلوگیری از پایمال شدن خون صدها نفر پس از سه روز مجبور به اعتراف شد.

وقتی که هواپیما اوکراینی به وسیله موشک سپاه سرنگون شد مسئولینی که به واسطه رای مردم بر سر کار آمده اند ، هیچ عکس العملی نشان ندادند و تنها با چند عکس با فرمانده سپاه قناعت کردند. روحانی هم با یک سخنرانی که فقط صرفاً جهت خالی نبودن عریضه بسنده کرد و تنها کسی که به دیدار یکی از خانواده های قربانیان سقوط هواپیما رفت فرمانده هوا و فضا سپاه بود که در فیلم انتشار یافته توسط رسانه های جمهوری اسلامی فقط این فرمانده در حال تعریف و تمجید از حمله موشکی خود بود البته پدر خانواده که ایثارگر هم بود درکنار ایشان نشسته بود.

جمهوری اسلامی در بازگرداندن جعبه سیاه هواپیما کارشکنی کرده و اصرار بر این داشته که باید بازخوانی جعبه سیاه هواپیما در ایران صورت گیرد با وجود اینکه ایران توانایی بازخوانی جعبه سیاه هواپیما را نداشته و سعی در توجیه کردن موضوع سقوط کردند و دلیلش را میتوان اینگونه استنباط کرد که نمی خواهند اطلاعات این جعبه را انتشار دهند ، چرا که بعد از اصابت موشک اول هواپیما در حال دور زدن بوده که موشک دوم شلیک شده ، این قضیه مشخص می کند که هواپیما در حال بازگشت به سوی فرودگاه بوده است.

قسمت تلخ دیگر از این تراژدی این بود که خانواده قربانیان را تهدید به بازداشت و عدم تحویل جنازه عزیزانشان کرده بودند و حتی جلوگیری فرودگاه خمینی از ترک خاک برخی از خانواده های این قربانیان و عزیمت آنان به کشور کانادا در اخبار شنیده می شد.

این ها همگی نشان از رفتار بی رحمانه مسئولین با خانواده داغداران بود.

وقتی رئیس جمهور کانادا در کنار مردمی که به علت بزرگ داشت قربانیان سقوط هواپیما جمع شده بودند حضور پیدا کرد و حتی گریه رئیس دانشگاه آلبرتا ، این موضوع را نشان می داد با توجه به اینکه این افراد در کشور دیگری به دنیا آمده بودند اما همچون یک کانادایی با آنان برخورد شد ، رفتاری که از مسئولین جمهوری اسلامی به هیچ وجه دیده نشد و حتی رئیس جمهور کانادا پا رو فراتر گذاشت و به خانواده قربانیان نفری 25 هزار دلار کمک هزینه اهدا کرد البته این رفتار برای مردم دیگر کشورها جای تعجب نداشته و رفتاری عادی می باشد ، اما برای ما ایرانیان رفتار کاملا غیر استاندارد و غیر عادی بوده و تعجب ما را بر انگیخته ، رفتاری که هیچ انتظاری از مسئولین جمهوری اسلامی نمی رود و نقض مردم سالاری را در رفتار ادعا کنندگان مردم سالاری  به کرار و به وضوح می توان مشاهده کرد.

در جایی دیگر از مردم سالاری صاحبان قدرت می توان به سرکوب مسلحانه و وحشیانه مردم بعد از گرانی بنزین نام برد. این افراد به نشانه اعتراض به خیابان ها آمدند و خواستار پایان دادن فساد سیستماتیک که در بدنه جمهوری اسلامی همچون سرطان رشد کرده بودند و خواهان گذار از این حکومت دیکتاتوری بودند ، که به آنها با سرب داغ پاسخ داده شد و این افراد یا وابستگان دولت های خارجی معرفی کردند یا افراد بی اطلاع و گول خورده بودند.

در این اعتراضات بالغ بر 1500 نفر کشته و بیش از 7000 نفر دستگیر شدند و تعداد زیادی هم زخمی شدند اما با توجه به گذشت دو ماه از کشته شدن معترضین هنوز نه آمار رسمی ، نه اسامی از این افراد انتشار نیافته و حتی تنی چند از خانواده های معترضین هم بازداشت شدند و حتی اجازه گرفتن مراسم سوگواری بصورت عموم به خانواده های کشته شدگان داده نشد.

نکته تلخ دیگر ادبیات آزار دهنده سران قدرت می باشد که حسن روحانی به خنده پای رسانه جمهوری اسلامی می گوید منم خبر نداشتم عصر جمعه فهمیدم !!!!

وقتی که نمایندگان خود فروخته جمهوری اسلامی در حرکت غیر هماهنگ شده اعلام داشتند میخواهند قیمت بنزین را به قبل از گرانی برگرداند و پس از نطق خامنه ای ،نمایندگان لایحه خود را پس می گیرند و دوباره مثال نقضی در مردم سالاری دیده می شود.

وقتی که جمهوری اسلامی مشغول دفن کردن مالک اشتر خود (سردار قاسم سلیمانی) و در حال تحلیل از شلیک موشک ها به پایگاه آمریکا به عراق  و لاپوشانی کردن شلیک موشک ها به هواپیما بودند ، مردم زاهدان در حال دست و پنچه نرم کردن با سیل بودند سیلی که در فصل سرما زندگی مردم را نابود کرد، اما سختی این موضوع وقتی صد چندان می شود ، که انسان تک و تنها و بدون حامی باشد و وقتی مسئولین با دوربین ها به منطقه می آیند و قطارهای وعده ها در جلوی رسانه ها به صف می شوند و بعد از رفتن این مجریان رسانه ای از منطقه مردم تک و تنها باقی می مانند و بدون هیچ کمکی!!! همچنان نقض مردم سالاری به وضوح به چشم می خورد.

حسن روحانی پس از هشت روز به محل حادثه می رسد و شروع به دادن وعده های پوچ خود کرد همان وعده هایی که به مردم زلزله زده کرمانشاه ، سیل زده گلستان ،شیراز و... داد.

موضوع تلخ سیل زاهدان این بود که خانه های تحت هجوم سیل، اکثرا کاه گلی بود که در اثر سیل مرطوب شده و تخریب شده اند.

موضوع دیگر زاهدان زیستگاه تمساح های پوزه کوتاه می باشد که این سیل باعث حرکت این تمساح ها به سمت مناطق مسکونی شده و جان شهروندان بدون خانه و کاشانه را تهدید می کند.

وقتی حقوق یک کارمند نزدیک 4 میلیون می باشد و خط فقر در زندگی مردم به بیش از 8 میلیون می باشد یعنی اگر زن و شوهر همزمان هم مشغول کار باشند هنوز زیر خط فقر می باشند و وقتی که ارزان ترین خودرو که یک کالای مصرفی می باشد به بالای 60 میلیون می رسد ، این کارمند باید خرید این خودرو را که دارای پایین ترین استاندارد ها می باشد ، غیر قابل دسترس می داند ،این شخص چه آینده ای باید برای فرزندان خود ببیند!!!!

همگی موارد فوق نشانه عدم وجود مردم سالاری در رفتار و باورهای  صاحبان قدرت می باشد که واژه مردم سالاری در جمهوری اسلامی صرفا جهت پر کردن صندوق های رای و مشروعیت بخشیدن به خود در جامعه جهانی می باشد.

و وقتی که 17 هدف سند 2030 را مطالعه می کنید ، مشاهده می شود که عیناً همه 17 هدف نقض می شود و میتوان متوجه شد که چرا جمهوری اسلامی سر باز می زند از امضای این سند.

و با مطالعه در اعلامیه حقوق بشر میتوان دید اکثر ماده های این اعلامیه نقض می شود پس چگونه می توان ادعای مردم سالاری داشت... .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...