۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

در اوج بحران کرونا جمهوری اسلامی از آزادی «زندانیان مسیحی» خودداری می‌کند

به گزارش محبت نیوز-مدیر سازمان «ماده ۱۸» به فاکس‌نیوز می‌گوید جامعه بین‌الملل باید ایران را به رعایت و احترام به تعهدات خود در زمینه آزادی دین و عقیده، فارغ از پیشینه قومی و زبانی آنان، به خصوص در‌مورد نوکیشان مسیحی وادارد.

«محبت نیوز»- درحالیکه اتحادیه اروپا میلیون‌ها دلار کمک‌های بشردوستانه به ایران ارسال کرده جمهوری اسلامی بدون توجه به شیوع ویروس کرونا از آزادی زندانیان مسیحی خودداری می‌کند.
براساس آخرین گزارش‌ها ایران در رتبه چهارمین کشور دنیا در آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس قرار دارد. فاکس نیوز ۲۴ مارس (۵ فروردین) در گزارشی با اشاره به این آمار می‌نویسد حاکمان مذهبی جمهوری اسلامی برای مقابله با شیوع کرونا حدود ۸۶ هزار زندانی را به طور موقت از زندان‌ها آزاد کردند اما از آزادی مسیحیان زندانی خودداری می‌کنند.
منصور برجی، مدیر سازمان «ماده ۱۸» به فاکس نیوز می‌گوید چهار مسیحی ایرانی اکنون در اوین زندانی هستند که برای هر کدام از آنها ۱۰ سال محکومیت صادر شده است اما همچنان در زندان هستند و از آزادی آنها خودداری می‌شود.
کشیش برجی افزود «با توجه به بحران کرونا حفظ سلامت زندانیان ضروری است و ماده ۱۸ از مسئولان جمهوری اسلامی می‌خواهد فوری و بدون قید و شرط مسیحیان را از زندان آزاد کنند.»

بیشتر بخوانید: منصور برجی: مسیحیت‌ستیزی در جمهوری اسلامی علل سیاسی و مالی دارد
منصور برجی یاد آور شد: «جامعه بین‌الملل باید ایران را به رعایت و احترام به تعهدات خود در زمینه آزادی دین و عقیده، فارغ از پیشینه قومی و زبانی آنان، به خصوص در‌مورد نوکیشان مسیحی وادارد.»
یوسف ندرخانی ۴۲ ساله، محمدرضا (یوهان) امیدی ۴۶ ساله، زمان (صاحب) فدایی ۳۶ ساله و ناصر نورد گل تپه ۵۸ ساله که چند سال است از بیماری رنج می‌برد زندانی هستند.
با شیوع کرونا و امکانات بسیار پایین زندان‌ها نگرانی‌ها نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله نوکیشان مسیحی که همچنان در زندان هستند نگران کننده‌تر شده است.
پیش از این با مرخصی موقت شش نوکیش مسیحی موافقت شد اما چهار مسیحی که هنوز در زندان‌اند باوجود تأمین قرار وثیقه بلاتکلیف‌اند و کرونا جان آنها را تهدید می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...