۱۳۹۹ فروردین ۴, دوشنبه

حامد اسماعیلیون: عوامل شهرداری وسایل باقی مانده کشته شدگان هواپیمای اوکراینی را آتش زده‌اند

به گزارش صدای آمریکا-حامد اسماعیلیون، که فرزند و همسرش را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از سوی سپاه از دست داده است، از سوزاندن وسایل باقی مانده از سرنشینان و همچنین از بین بردن آثار سرنگونی این هواپیما خبر داده است.

حامد اسماعیلیون در صفحه فیسبوک خود با اشاره به این که هفتاد و سه روز از سرنگونی این هواپیما از سوی سپاه پاسداران گذاشته است، نوشت که «هفتاد و سه روز بعد از جنایت سپاه در آسمان تهران در شاهدشهر، محل افتادن هواپیما، همه‌چیز عادی شده است. زمین منطقه جای بیل بولدوزرها و لودرها را بر خود دارد و شیارهای خاک نشان می‌دهد همه‌چیز را جمع‌آوری کرده‌اند. دیگر حتا حتی ماموری هم آن‌جا نیست. دوربینی در جایی کاشته‌اند که مراقب رفت و آمدها باشد اما دیگر ماموری هم نیست چون همان‌طور که همه می‌دانید زندگی باید بر روال عادی برگردد. خبرنگاران هم که...»

او در بخش دیگری درباره باقی‌مانده وسایل جانباختگان هواپیما، نوشت که «سه بار عوامل شهرداری به منطقه اعزام شده‌اند و چمدان‌ها و لباس‌های باقی‌مانده را آتش زده‌اند. شهرداری یعنی همان نهادی که می‌خواهد برای ما برای عزیزان ما بنای یادبود بسازد سه بار یادگارهای عزیزان ما را در بیابان‌های شاهدشهر به آتش کشیده است.»


آقای اسماعیلیون نوشت که «وقتی محل سوانح هوایی تا ماه‌ها و سال‌ها و تا کیلومترها دست‌نخورده می‌ماند جمهوری اسلامی صحنه‌ی یک جنایت را تبدیل به باغ، بوستان یا استیجِ کارناوالی مبتذل می‌کند. این است آن‌چه جمهوری اسلامی با حافظه‌ی مردم می‌کند.»

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی امام خمینی در حومه تهران، با شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد. پس از چند روز اصرار مقامات ایران، که می گفتند سقوط هواپیما در پی نقص فنی روی داده است، سپاه سرانجام اعلام کرد که این هواپیما را به اشتباه هدف قرار داد.

با این حال تاکنون جعبه سیاه این هواپیما به کشورهای دیگر فرستاده نشده و مقامات جمهوری اسلامی اظهارات ضدونقیضی نیز در رابطه با این جعبه ها داشته‌اند. همچنین نه تنها تا به امروز مسببان این امر مورد محاکمه قرار نگرفته‌اند بلکه علی ربیعی سخنگوی دولت گفته بود که «هیچ یک از مقامات دولت از جمله شخص رئیس جمهور تا عصر روز جمعه از علت اصلی سقوط هواپیما که همان آتش پدافند غیر عمدی خودی بوده مطلع نبودند.»

پیشتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از ایران خواسته بود تا جعبه‌های سیاه هواپیما را به این کشور تحویل دهد همچنین، وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین چندی پیش از ادامه فشار اوکراین بر جمهوری اسلامی برای تحویل دادن جعبه سیاه هواپیمای مسافربری اوکراینی سرنگون شده توسط سپاه پاسداران و شناسایی کسی که فرمان شلیک موشک به این هواپیما را داد، خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...