۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

درخواست برندگان جوایز نوبل از سازمان ملل: منابع پزشکی و درمانی ایران را از کنترل سپاه خارج کنید

به گزارش صدای آمریکا-برندگان جوایز نوبل در نامه‌ای به سازمان ملل متحد گفته‌اند حاکمان جمهوری اسلامی در اتخاذ تدابیر مناسب برای توقف شیوع ویروس جدید کرونا ناکام بوده و بر واقعیت‌های مربوط به این بیماری مرگبار در ایران سرپوش گذاشته‌اند.

روزنامه جروزالم پست روز جمعه در گزارشی نوشت، در نامه ۲۱ برنده جایزه نوبل به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفته شده است که «در نتیجه بی‌عملی رژیم، کمبود جدی تدابیر پیشگیرانه برای کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا به وجود آمد.»


در ادامه این نامه که روز دوشنبه ارسال شد از دبیرکل سازمان ملل خواسته می‌شود که برای جلوگیری از گسترش بیشتر این فاجعه در ایران فورا دخالت کرده و با کمک جامعه بین‌المللی، کلیه منابع پزشکی و درمانی را از کنترل سپاه پاسداران خارج کند.

مقامات جمهوری اسلامی تا روز جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹، مرگ ۲۳۷۸ نفر را به طور رسمی اعلام کردند. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲۶ بیمار جدید مبتلا کرونا شناسایی شد و تعداد کل مبتلایان هم به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رسید. این آمار در حالی است که یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفته است آمار اعلام شده مقامات ایران درباره مبتلایان به ویروس کرونا تنها یک پنجم مبتلایان واقعی است.

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه ۶ اسفند گفت نگرانیم ایران درباره شیوع کرونا در این کشور مخفی‌کاری کرده باشد. او روز جمعه ۹ اسفند هم دوباره گفت که از مخفی کاری ایران نگران است.

مایک پمپئو پیشنهاد همکاری کامل برای کمک‌رسانی به مردم ایران را داد اما ایران این پیشنهاد را رد کرد.

۵ فروردین، وزیر خارجه آمریکا گفت «دروغ‌های خامنه‌ای درباره ویروس ووهان جان مردم را به خطر می‌اندازد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...