۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

حمل و نقل عمومی در تهران تعطیل می‌شود

به گزارش رادیو فردا-طبق مصوبات جدید شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا، حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران تعطیل می‌شود.

این ستاد روز جمعه رای به «تعطیلی ناوگان عمومی شامل مترو، اتوبوس و سرویس در کلانشهر تهران» داده است.

بر اساس مصوبات جدید این ستاد، همچنین باید تردد همه خودرو‌ها به استثنای خودرو‌های حامل سوخت، امدادی و خدماتی (حامل مواد فاسد شدنی، دارویی و غذایی) و امنیتی و انتظامی به خارج از استان ممنوع شود.


ساعاتی قبل از انتشار مصوبه این ستاد، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با انتشار توئیتی گفت از مسئولین می‌خواهد وضعیت سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی را مشخص کنند.

وی تاکید کرد اگر بخواهیم کرونا در تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کرده و یا ظرفیت آن را کاهش دهیم و تنها به شبکه حمل ونقل اضطراری اکتفا کنیم.

به گفته وی، سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد ویروس پخش می‌شود.
قبلا نواب قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز ۲۷ اسفند گفته بود تعطیلی حمل ونقل عمومی مهم‌ترین گام در کنترل بیماری کرونا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...