۱۳۹۹ فروردین ۴, دوشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت دو روحانی اهل سنت دربند

خبرگزاری هرانا – اصغر کوهی، روحانی اهل سنت که همزمان با فضل الرحمن کوهی بازداشت شده بود، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد. گزارش شده است علی‌رغم وعده مسئولان درخصوص آزادی این دو روحانی اهل سنت، آنان همچنان در بازداشت به‌‌سر می‌برند. نگفته می شود مخالفت سپاه پاسداران دلیل عدم آزادی آنان تاکنون بوده است.

به گزارش هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، (حافظ) اصغر کوهی، روحانی سنی مذهب بلوچ که در آذرماه امسال همزمان با (مولوی) فضل الرحمن کوهی بازداشت شده بود، امروز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸ از بازداشتگاه اطلاعات سپاه زاهدان به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.


از سوی دیگر گزارش شده، علیرغم پیگیری «مولوی عبدالحمید» از رهبران اهل سنت ایران  و کسب وعده آزادی آقایان «فضل الرحمن کوهی» و «اصغر کوهی» از مسئولین، از آزادی این دو روحانی توسط اطلاعات سپاه پاسداران جلوگیری شده است.

به دنبال ممانعت این نهاد امنیتی و گسترش ویروس کرونا در زندان های ایران، نگرانی ها از وضعیت سلامتی این دو روحانی افزایش پیدا کرده است.

مولوی کوهی در آذر ماه امسال پس از احضار به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد، با همراهان خود بازداشت شد. او امام جمعه اهل سنت پشامگ سرباز است که به‌خاطر موضع گیری هایش در خصوص سیاست های جمهوری اسلامی در بین مردم بلوچ به شهرت و محبوبیت دست پیدا کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...