۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

مایکل وایت پس از مرخصی از زندان در ایران با علائم کرونا در بیمارستان بستری شد

به گزارش صدای آمریکا-گزارش‌ها حاکی است که مایکل وایت، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که در ایران با مرخصی درمانی از زندان به طور موقت بیرون آمده بود، با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شده است.
جان فرنکس، سخنگوی خانواده مایکل وایت، به خبرگزاری آسوشتیدپرس گفت که مایکل وایت با علائم تب، سرفه، تنگی نفس و خستگی مفرط در بخش بیماران کرونا در یک بیمارستان بستری شده است.


او با اشاره به این که مایک وایت تست کرونا داده که هنوز جوابش مشخص نشده است، گفت که آقای وایت دارای سابقه سرطان است و « سیستم ایمنی او آسیب دیده و در وضعیت اضطراری قرار دارد.»
مایکل وایت از تابستان ۹۷ در زندان به سر می‌برد. او که برای دیدار با دوست دخترش به مشهد سفر کرده بود، پس از بازداشت، بابت توهین به رهبر جمهوری اسلامی به ۲ سال و بابت انتشار عکسی خصوصی در اینستاگرام به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
همچنین بیل ریچاردسون، فرماندار سابق نیومكزیكو عصر چهارشنبه، از طرف خانواده مایک وایت از ایران خواستار آزادی فوری او به دلایل بشردوستانه شد.
پس از آن که مایکل وایت به خاطر شیوع کرونا به شکل موقت آزاد شد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده به تلاش برای آزادی کامل او و دیگر آمریکایی‌هایی که به غلط و ناعادلانه در ایران زندانی شده اند، ادامه می دهد.
وزارت خارجه آمریکا همچنین بار دیگر از ایران خواسته بود که بی‌درنگ مراد طاهباز، باقر نمازی، و سیامک نمازی را نیز آزاد، و به تعهد خود برای بازگرداندن رابرت لوینسون به آمریکا عمل کند.
اخیرا نیز ، خانواده رابرت (باب) لیوینسون، در پیامی در فیسبوک از درگذشت او در بازداشت جمهوری اسلامی خبر داده اند اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده گفت که او نمی‌پذیرد که باب لوینسون در ایران مرده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...