۱۳۹۹ فروردین ۴, دوشنبه

شش نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ماه به زندان محکوم شدند

به گزارش صدای آمریکا-شش نفر از شهروندان ارومیه که در اعتراضات آبان ماه بازداشت شده بودند از سوی دادگاه انقلاب مجموعا به ۴۸ ماه زندان محکوم شده‌اند. نام این افراد: کیوان پاشایی، علی عزیزی، امین زارع،‌ سالار طاهر افشار، الیار حسین‌زاده، و یاسین حسن‌پور است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ این شهروندان اهل ارومیه روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ارومیه به ریاست قاضی حمید گلی‌نژاد از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات واعتراضات غیرقانونی و بستن خیابان» هر یک به ۸ ماه زندان و تحمل ۲۰ ضربه شلاق با احتساب ایام بازداشت محکوم شده‌اند.

در دادنامه صادر شده آمده است که حکم زندان این شهروندان به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ صادر گردیده و این افراد به پرداخت ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شدند؛ از سوی دیگر احکام کیوان پاشایی، امین زارع و سالار طاهر افشار به دلیل فقدان سابقه محکومیت کیفری و نبود شاکی خصوصی به مدت سه سال به حالت تعلیق در آمده است.



بنا بر این گزارش این حکم به صورت حضوری به کیوان پاشایی، امین زارع و سالار طاهر افشار ابلاغ شده و ظرف ۲۰ روز قابل‌ تجدید نظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی بوده،‌ حکم علی عزیزی و الیار حسن‌زاده نیز به‌صورت غیابی صادر شده و قابل واخواهی ظرف مدت ۲۰ روز است.

پیش از این صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود که علی عزیزی روز یکشنبه ۴ اسفند با مراجعه ماموران امنیتی به منزل پدری وی بازداشت شده است. لازم به ذکر است این فعال آذربایجانی درحال حاضر در زندان مرکزی تبریز دوران بازداشت خود را سپری می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...