۱۳۹۹ فروردین ۴, دوشنبه

مهدی حاجتی با تودیع قرار آزاد شد

خبرگزاری هرانا – مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. آقای حاجتی از مفتوح شدن پرونده جدیدی با اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب علیه خود خبر داده است. وی روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفندماه امسال با دستور شعبه ۱۰ دادیاری دادگاه انقلاب شیراز بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از انتخاب، امروز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۸، مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

سایت اول فارس نیز با انتشار این خبر به نقل از مهدی حاجتی نوشته است: “پرونده جدیدی علیه من مفتوح شده است که با تودیع وثیقه آزاد شده ام. وی اتهام خود را تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب ذکر کرد.”
این زندانی سیاسی سابق روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفندماه با دستور شعبه ۱۰ دادیاری دادگاه انقلاب شیراز بازداشت شده بود.
از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی در دست نیست؛ با این حال احتمال می‌رود بازداشت وی به دلیل یادداشت‌های انتقادی اخیر وی درخصوص نحوه برخورد مسئولان با شیوع کرونا در کشور صورت گرفته باشد.
آقای حاجتی روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ طی یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن انتقاد از نحوه برخورد مسئولان با شیوع کرونا گفته بود: “دشمن دشمن نکنید! دشمن ملت ایران امروز آن کسانی هستند که برای رو کم کنیِ دشمن فرضی حاضر شدند بر سر جان هموطنان ما قمار کنند. دشمن ملت ایران دقیقا امثال کسانی است که نگذاشتند قم قرنطینه شود. حال ایران ما خوب خواهد شد، اما حافظه‌اش را از دست نخواهد داد.”
وی طی یادداشتی دیگر نیز گفته بود: “پدر علی عابدینی فرد از زندانیان سیاسی زندان عادل آباد شیراز در رفت و آمد و پیگیری های مرخصی فرزند خود، به کرونا مبتلا و متاسفانه فوت کردند. آنچه از این بخشنامه ها نصیب زندانیان سیاسی می شود مرگ است.”
مهدی حاجتی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی دارد.
این عضو شورای شهر شیراز در تاریخ ۵ مهرماه ۹۷، به دلیل حمایت از بهاییان توسط یکی از نهادهای اطلاعاتی بازداشت و پس از ۱۰ روز در تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.  وی پس از آزادی تا ۱۴ بهمن ماه همان سال، یعنی به مدت ۱۳۰ روز، به دلیل حمایت از بهاییان و با قرار نظارت دادسرا از حضور در شورای شهر اجازه نیافته بود که در شورای شهر شیراز حضور داشته باشد. با لغو این قرار آقای حجتی از تاریخ ۱۴ بهمن ۹۷، در شورای شهر شیراز حضور یافت. روز شنبه ۱ تیرماه ۹۸، دادستان شیراز از محکومیت مهدی حاجتی به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس خبر داد. آقای حاجتی در تاریخ ۱۲ خردادماه ۹۸، جهت اجرای حکم یک سال حبس در منزل شخصی اش بازداشت و به زندان منتقل شد. او نهایتا در تاریخ ۳ بهمن ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی دوره پنجم شورای شهر شیراز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...