۱۳۹۹ فروردین ۸, جمعه

گروهی از دراویش گنابادی زندانی به صورت مشروط آزاد شدند

به گزارش صدای آمریکا-در طی روزهای گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا در ایران بیش از ۳۰ نفر از دراویش گنابادی زندانی در زندان‌های ایران به صورت مشروط آزاد شدند.

فائزه عبدی‌پور، همسر محمد شریفی‌مقدم، یکی از دراویش زندانی هر روز با انتشار اسامی دروایش آزاد شده به طور مشروط از زندان‌های ایران با توجه به بخشنامه جدید قوه قضائیه در پی شیوع ویروس کرونا در حال اطلاع رسانی از وضعیت دراویش زندانی در ایران است.


خانم عبدی‌پور تا روز پنجشنبه ۷ فروردین دست‌کم اسامی بیش از ۳۰ نفر از دراویش گنابادی آزاد شده از جمله امیر نوری،‌ مجید مرادی، و میلاد کاکاوند از زندان‌های تهران بزرگ، ایلام، و خرم‌آباد را منتشر کرده است.
این آمار در حالی منتشر می‌شود که تعداد دیگری از دراویش گنابادی از جمله محمد شریفی‌مقدم و کسری نوری کماکان در بازداشت به سر می‌برند و وضعیت سلامت این زندانیان در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌ها نگران کننده است.

آزادی زندانی سیاسی و عقیدتی از زندان‌های ایران از روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه با بخشنامه تازه ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی آغاز شد. بخشنامه‌ای که بر اساس آن با رعایت برخی شرایط دستور مرخصی محدود برای گروهی از زندانیان محکوم به حبس صادر شده است؛ بخشنامه‌ای که در یکی از مفاد آن آمده است که آن دسته از زندانیان سیاسی که با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به تحمل بیش از ۵ سال زندان محکوم شده‌اند «از اعزام به مرخصی مستثنی هستند.» این در حالی است که اغلب زندانیان سیاسی با اتهام عنوان شده دارای محکومیت‌های بالای ۵ سال هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...