۱۳۹۹ فروردین ۴, دوشنبه

اعتراضات آبان؛ فاطمه کهن زاده به ۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد / سند

خبرگزاری هرانا – فاطمه کهن زاده از شهروندان بازداشت شده در جریان مراسم چهلم پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ماه، توسط دادگاه انقلاب کرج به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد. خانم کهن زاده از بابت مجازات تکمیلی نیز به انجام دو سال خدمات نظافتی در یکی از بیمارستان‌های شهر کرج محکوم شده است. وی همچنین توسط دادگاه کیفری دو کرج از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شده است.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه کهن زاده از شهروندان بازداشت شده در جریان مراسم چهلم پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ماه، توسط دادگاه‌ انقلاب و دادگاه کیفری دو کرج به حبس و شلاق محکوم شد.
 بر اساس این حکم که در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج صادر و طی روزهای اخیر در زندان کچوئی کرج به وی ابلاغ شده است، فاطمه کهن زاده از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی علاوه بر این به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال خدمات نظافتی در یکی از ببیمارستان‌های شهر به مدت پنج روز در هفته و هر روز به مدت چهار ساعت محکوم شده است.
دادگاه در خصوص اتهام «توهین به آیت الله خمینی” نیز رای بر برائت وی صادر کرده است.
خانم کهن زاده همچنین در بخش دیگر پرونده که حکم آن در تاریخ ۱۱ اسفندماه ۹۸ توسط شعبه ۱۱۰ کیفری دو شهرستان کرج به ریاست قاضی مهدی رنجگری صادر و به وی ابلاغ شده است، از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است. این حکم به دلیل عدم سابقه کیفری به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است.
فاطمه کهن زاده روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه امسال در جریان مراسم چهلم پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در بهشت سکینه کرج بازداشت و به بازداشتگاه نیروی انتظامی منتقل شد. وی نهایتا پس از پایان مراحل بازجویی به زندان کچوئی کرج منتقل شده بود.
در این مدت برخلاف تعیین قرار وثیقه چندین باره و تامین آن توسط خانواده وی، دادگاه از آزادی این شهروند ممانعت به عمل می آورده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه کهن زاده در تاریخ ۳ اسفندماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج برگزار شده و خانم کهن زاده با دستبند و پابند به جلسه دادگاه منتقل شده بود.
فاطمه کهن زاده، فرزند محمدعلی متاهل و دارای دو فرزند است.
لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.
نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.
هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بعد از عفو بین الملل، کانون مدافعان حقوق بشر هم خواستار توقف اجرای حکم اعدام محمدحسن رضایی شد

 به گزارش صدای آمریکا-طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل و کانون مدافعان حقوق بشر در بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار توقف حکم اعدام محمدحسن...